خبرگزاری کار ایران

لایحه بودجه سال ۹۳ از سوی شهردار به شورا تقدیم شد؛

افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه پیشنهادی سال آتی شهرداری زنجان نسبت به بودجه امسال

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۴۰

شهردار زنجان گفت: در تدوین لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۳ وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و شهر مد نظر اعضای کمیته تدوین بودجه قرار گرفته است.

زنجان: شهردار زنجان از افزایش ۲۰ درصدی بودجه جاری و افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه عمرانی پیشنهادی شهرداری برای سال آتی نسبت به بودجه امسال خبرداد.

به گزارش ایلنا از زنجان، محسن امین، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان بودجه پیشنهادی سال آتی شهرداری زنجان را دو هزارو ۳۳۱ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این بودجه نسبت به بودجه سال جاری شهرداری با رشدی چشمگیر مواجه است.

شهردار خاطر نشان کرد: با احتساب جمعیت بیش از ۴۰۰هزار نفری شهر زنجان سرانه هر شهروند زنجانی در بودجه سال آتی پنج میلیون و ۸۲۹ هزار ریال خواهد بود.

شهردار زنجان با تبیین ویژگی‌های لایحه بودجه پیشنهایی شهرداری برای سال آینده گفت: این لایحه با در نظر گرفتن واقعیت‌های موجود و سیاست‌های کلان دولت تدبیر و امید در استان و سیاست‌های اعلامی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و در راستای قوانی جاری و موجود از جمله قانون برنامه پنجم توسعه تدوین شده است.

امین ادامه داد: در تدوین لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۳ وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و شهر مد نظر اعضای کمیته تدوین بودجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بودجه پیشنهادی سال آینده واقعی، شفاف، منعطف و عدالت محور خواهد بود همچنین بر اصول سیاست اقتصاد مقاومتی، صرفه جویی و پرهیز از هزینه‌های زاید، خصوصی سازی و برون سپاری وظایف و توزیع اعتبارات براسا س اولویت‌ها و اتمام پروژه‌های نیمه تمام استوار خواهد بود.

شهردار زنجان یادآور شد: با توجه به منابع محدود نقدی درآمدی، مازاد بر بودجه مذکور به پیوست بسته پروژه‌های سرمایه گذاری و مشارکتی به عنوان بخش غیر نقدی بودجه به عنوان مکمل و دیگر روش‌های نوین تامین مالی و اجرای پروژه‌ها در سال ۹۳ پیش بینی شده است.

امین خاطر نشان کرد: از کل بودجه پیشنهادی برای ال آینده ۹۸۲ میلیارد ریال معادل ۶۰ درصد سهم اعتبارات وظیفه عمران شهری است که ۱۰ درصد نسبت به امسال افزایش داشته است.

وی افزود: مبلغ ۶۵۱ میلیارد ریال معادل ۴۰ درصد سهم اعتبارات جاری در قالب دو وظیفه خدمات شهری و اداری است.

شهردار زنجان با اشاره به رویکرد کلان بودجه سال آینده شهرداری، اظهار کرد: توجه ویژه به منابع محدود و نیازهای نامحدود شهر با لزوم اولویت بندی آن‌ها، توجه به در آمد‌های پایدار طبق قانون برنامه پنجم توسعه و اهتمام ویژه به انضباط مالی و بودجه‌ای و تعادل بین منابع و مصارف هزینه‌ای و به حداقل رساندن انحرافات مد نظر بوده است.

امین خاطر نشان کرد: در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۳ برای نخستین مرتبه در راستای اجرای پروژه‌های متعدد در سطح شهر بودجه‌های غیر نقدی و فرصت‌های سرمایه گذاری تعریف شده است.

وی ارتقا جایگاه و گسترش آموزش و پژوهش و فناوری اطلاعات در عرصه خدمات مدیریت شهری به ویژه اجرای کامل اتوماسیون شهرسازی و نوسازی، انجام پروژه‌های پژوهشی، مطالعاتی و حمایت از پایان نامه‌ها برقرایر ارتباط با مراکز علمی را از دیگر رویکردهایمورد توجه در لایحه بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری زنجان برشمرد.

شهردار زنجان توجه به اتمام پروژه‌های نیمه تمام توجه به امور رفاهی کارکنان و ارتقا کیفت خدمات فرهنگی و اجتماعی و ورزشی را که گامی در جهت مقابله با جنگ نرم است را از رویکردهای شهزرداری در تدوین بودجه خواند.

امین یادآور شد: اعتباری معادل ۲۶ میلیارد ریال در قالب پروژه‌های متعدد از جمله مجموعه فرهنگی ورزشی کارکنان، تکمی و نگهداری پارک بانوان و سالن ورزشی آن، خانه فرهنگ پارک دانشجو، تکمیل پارک علمی فرهنگی، تکمیل و تجهیز فرهنگسرای تحت مالکیت شهرداری و سالن‌های ورزشی آن در لایحه بودجه پیشنهادی سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی توجه به بهبود عبور و مرور شهری، توسعه فرهنگ کتابخوانی، توسعه فضای سبز، نصب المان‌های مناسب در سطح شهر، نور‌پردازی میادین و توجه به سرمایه گذاری را از برنامه‌های پیش بینی شده برای اجرا در سال آینده برشمرد.

شهردار زنجان در پایان خاطر نشان کرد: توجه به سرمایه گذاری در بودجه غیر نقدی در قالب ۱۲ پروژه پیشنهادی همچون مجتمع تجاری اداری و فرهنگی اشرق، مجتمع اداری تجاری گلشهر، طرح سبزه میدان و رستوران و تالار پارک گلستان در تدوین لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری زنجان مد نظر بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز