خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام؛

شوراها در امور غیر مرتبط دخالت نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۷۰۸

استاندار ایلام موضوع عدم دخالت شوراها به امور غیر مرتبط را مطرح کرد.

به گزارش ایلنا از ایلام، حسن بهرام نیا گفت: از شوراهای اسلامی شهر و روستا انتظار داریم که نقش برنامه ریزی و نظارتی خود را حفظ و در امور غیر مرتبط دخالت نکنند و متناسب با قانون و برنامه های ارائه شده از شهرداران و دهیاران کار بخواهند.

وی افزود: چون اعضای شوراهای اسلامی مسئولیت اجرایی ندارند، مطابق قانون امورات اجرایی را در روستاها به دهیار و در شهرها به شهردار محول می‌کنند.

وی، خواستار استفاده از نظر متخصصان و کارشناسان در روند تصویب برنامه ها شد و گفت: شوراها باید برنامه ریزی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت داشته باشند و با استفاده از نظرات کارشناسی صاحبنظران، افق ها را ترسیم کنند.

استاندار ایلام، با بیان اینکه شوراها در امور ریز عمرانی دخالت نکنند زیرا اگر وارد جزئیات اجرایی شوند، از اصل موضوع و وظایف خود غافل خواهند شد، تاکید کرد: کمیته ای برای ارزیابی و پایش عملکرد شوراها در استان تشکیل خواهد شد که فعالیتها و عملکرد شوراهای شهر و روستا و شوراهای فرا بخشی را مورد ارزیابی و پایش قرار داده و نتیجه را به مردم گزارش می‌دهد.

بهرام نیا، یکی از مشکلات شهرداری های استان را نداشتن منابع درآمدی پایدار دانست و گفت: در حال حاضر برخی از شهرداری ها با مشکل پرداخت نکردن حقوق کارگران مواجه اند که شوراها باید در این زمینه اقدامات موثری داشته باشند.

وی، یکی از رویکردهای شورا را یافتن راه‌های درآمدزایی پایدار در شهرداری ها عنوان و تاکید کرد: شوراها باید به سمت منابع درآمدی پایدار حرکت کنند زیرا اصل تحول در سایه ی درآمد شهرداری ها مصداق پیدا می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز