خبرگزاری کار ایران

در اطلاعیه‌ای؛

میراث فرهنگی قزوین از منتشرکنندگان تصاویر هنجارشکن در گراند هتل شکایت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۷۸۷

اداره کل میراث فرهنگی قزوین با صدور اطلاعیه‌ای به عکس‌های ناهنجار و کلیپ ضبط شده در بنای تاریخی گراندهتل واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، کلیپ و تصاویری از حضور یک مدل بی حجاب در گراند هتل قزوین در فضای مجازی منتشر شد که این موضوع، واکنش‌هایی را به همراه داشت.

هنوز مشخص نیست تهیه کنندگان این کلیپ و تصاویر و فرد مدل چگونه موفق به حضور در این بنای تاریخی شده اند.

به دنبال این رخداد، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: کهن شهر قزوین از دیرباز شهری فرهنگی و مذهبی با سرمایه معنوی هزاران شهید و جانباز و وجود علما و فرهیختگان شاخص، دارای شان و منزلتی ارزنده‌ای بوده و اقدام غیراخلاقی و خارج از عرف یک صفحه اینستاگرامی که باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی، مردم متدین وخانواده معزز شهدا شده، از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین مورد مذمت و نکوهش است.

به‌رغم اینکه مجموعه گراندهتل به طور کامل جهت مرمت و بازسازی در اختیار سرمایه‌گذار بوده، با توجه به ضرورت رعایت شئونات اسلامی و شان فرهنگی آثار ارزشمند تاریخی و نیز حسب گزارشات مردم متدین و میراث دوست قزوین، با برگزاری جلسه‌ای در اداره‌کل، اقدام لازم از طریق ارائه شکایت به دادستان عمومی و انقلاب استان و انعکاس آن به حوزه‌های نظارتی وزارتخانه در تاریخ مذکور صورت گرفته و قطعا این اداره‌کل تا حصول نتیجه و برخورد با عوامل و مسببین آن پیگیری لازم را به عمل خواهدآورد.

گراند هتل قزوین از بنا‌های تاریخی شهر قزوین و مربوط به دوره قاجاریه به شمار می‌رود که در سال ۱۳۸۴ با شماره ۱۲۸۹۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این بنا که از قدیمی‌ترین هتل‌های ایران به سبک و سیاق هتل‌های امروزی محسوب می‌شود، به اعتقاد عده‌ای از کارشناسان یکی از نماد‌های مدرن سازی ایران است.

کار مرمت و ساماندهی گراند هتل قزوین از سال ۹۸ آغاز شده و هنوز به پایان نرسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز