خبرگزاری کار ایران

تخریب ۲۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۷۷۱

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین از قلع و قمع ۲۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سعید صالحی با اعلام این خبر گفت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، ۱۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای کورانه و ۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی کوهین از توابع شهرستان قزوین قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین اضافه کرد: اجرای این احکام با حضور نماینده دادستان، نیروهای انتظامی و همکاری شهرداری قزوین و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شد.

صالحی با بیان اینکه قلع و قمع‌های انجام شده شامل دیوار کشی، ساخت بنا، محوطه سازی و قطعه‌ بندی اراضی کشاورزی بود، اظهار داشت: با تخریب این ساخت و سازهای غیر مجاز بیش از ۲ هکتار از اراضی کشاورزی آزاد سازی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین با تاکید بر اهمیت حفاظت از ‌اراضی ارزشمند کشاورزی و باغی، تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، جهاد کشاورزی به طور مستمر در حال رصد هرگونه فعالیتی در اراضی کشاورزی است و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز مطابق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی برخورد قانونی خواهد کرد.

وی با تاکید بر نقش مشارکت و نظارت ‌عمومی مردم در این زمینه، تصریح کرد: قلع و قمع بناهای غیرمجاز به عنوان راهکار نهایی محسوب ‌می‌شود و پیشگیری و فرهنگ سازی برای جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی ضروری ‌است و همواره در دستور کار قرار دارد. ‌

این مسئول بر نقش پیشگیرانه مسؤولان محلی مانند دهیاران و شوراهای اسلامی روستا بر شناسایی و اعلام به موقع تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت: این افراد تمام وقت در روستا حضور دارند و می‌توانند کوچکترین فعل و انفعالات را گزارش دهند تا کار به مرحله تخریب نرسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز