خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان:

مسابقه ملی رباتیک ملی از هفته آینده در قزوین آغاز می‌شود/ تبدیل شدن قزوین به قطب رباتیک

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۱۶۶

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: مسابقات مللی مهارت در رشته رباتیک از 20 تا 25 آبان ماه با حضور 16 استان به میزبانی قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محسن مددی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شد، گفت: شرکت کنندگان در این مسابقات در قالب تیم دو نفره با ربات‌های انباردار به رقابت خواهند پرداخت و تا کنون 12 استان تیم خود  را معرفی کرده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین ادامه داد: استانداردهای این مسابقه بالا بوده و زمینه مسابقات شانگهای چین است و برای برگزاری آن از ظرفیت استانی و مشارکت بالای 30 واحد بخش خصوصی بهره برده شده است.

وی بیان کرد: رقابت کنندگان از روز شنبه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مستقر شده و مسابقه از روز دوشنبه تا چهارشنبه با حضور داوران و کارشناس مسئول رشته برگزار خواهد شد، تیم رباتیک استان از وضعیت خوبی برخوردار است و تمبر  ویژه مسابقات نیز در اختتامیه مسابقات ملی مهارت رونمایی خواهد شد.

این مسئول افزود: در حال حاضر شاهد حضور ۹۰ کشور و ۷۰ رشته در مسابقات رباتیک هستیم و ایران از وضعیت مناسبی برخوردار است، به طوری که در مسابقات آلمان موفق به کسب رتبه چهارم شدیم.

وی عنوان کرد: شرکت کنندگان مسابقه مهارت افراد ۱۸ تا ۲۳ سال هستند و این موضوع دارای اهمیت است؛ اما در برخی مواقع به دلیل نگرش‌های سیاسی مانع حضور ایرانیان در مسابقات جهانی می‌شوند.

مددی اظهار کرد: در سال ۲۰۱۳ یکی از شرکت کنندگان استان قزوین رتبه دوم جهانی را به خود اختصاص داد و امیدواریم اکنون نیز زمینه حضور نخبگان استان در بخش جهانی فراهم شود.

حضور نماینده قزوین به‌عنوان کم سن‌ترین شرکت کننده در مسابقه ملی مهارت

وی ادامه داد: ۱۳ استان برای برگزاری مسابقات ملی مهارت اعلام آمادگی کرده‌اند و تا کنون تیم‌های استان قزوین در یک رشته مدال برنز و  در سه رشته نیز دیپلم افتخار کسب کرده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین بیان کرد: جوان‌ترین فرد شرکت کننده در این دوره از مسابقات در رشته صنایع غذایی با 13 سال سن از استان قزوین بود که برای حضورش فرصتی فراهم شد و امیدواریم در آینده از نخبگان استان باشد.

وی گفت: مسابقات مهارت در بخش ملی در نوزدهمین دوره و در بخش جهانی نیز در چهل و ششمین دوره در حال برگزاری است و امیدواریم پس از این مسابقات، اردوی جهانی رباتیک نیز در استان برگزار شده و به قطب‌های رباتیک تبدیل شود.

این مسئول عنوان کرد: استان قزوین در مسابقه ملی مهارت در رشته‌های  تراش، فرز، مگاترونیک، آشپزی، طراحی فضای سبز، فناوری اتومبیل، جوشکاری، جواهرسازی، رباتیک تیمی، تراش و فرز جوشکاری شرکت کرده بود که شرکت کننده رشته جوواهرسازی به دلیل ابتلا به کرونا موفق به حضور در مسابقات نشد.

برگزاری مسابقات آزاد مهارتی باقلوای قزوین

وی بیان کرد: مسابقات آزاد مهارتی باقلوا نیز از ۲۰ تا ۲۵ آذر ماه برگزار می‌شود و در آن نگرش خلاقانه به تولید باقلوای سنتی در بخش‌هایی مانند خلاقیت در ظاهر این شیرنی، استفاده از ترکیبات گیاهی و تولید باقلوای رژیمی مد نظر است و 40 نفر برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده‌اند.  

مددی ادامه داد: تا ند ماه گذشته باقلوا فاقد استاندارد آموزشی بود که برای اولین، امکان آموزرش همراه با صدور گواهی نامه فراهم شده است؛ ضمن اینکه باقلوای ترکیه در قزوین آموزش داده شد و بنا است بزودی باقلوای قزوین در یکی از شهرهای مرزی ترکیه آموزش داده شود.

برگزاری نمایشگاه حرفه‌های کم سرمایه در قزوین

وی عنوان کرد: برای توسعه اشتغال باتوجه به وضعیت مالی و کمبود اعتبار، حدود ۲۰۰ حرفه که به سرمایه‌گذاری کم نیاز دارد شناسایی شده و با مشارکت آموزشگاه‌ها نمایشگاهی از توانمندی این حرفه‌ها درنظر گرفته شده که در 20 تا 25 آذر ماه در کتابخانه امام خمینی اجرا خواهد شد که این امر در توسعه مشاغل خانگی دارای اهمیت است و برای افراد علاقمند نیز فرصت آموزشی فراهم می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین اظهار کرد: صدور مجوزهای کوتاه مدت و سریع برای بخش خصوصی فراهم شده و مجوزها در طی سه روز صادر می‌شود و با اضافه شدن ۲۵ مجموعه آموزشی تعداد آموزشگاه‌های استان به 192 مورد رسید.

مددی گفت:  توسعه مراکز جوار صنعتی دارای اهمیت است و تاکنون ۲۵ مرکز در صنایع بزرگ استان درحال فعالیت هستند که به صنایع کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز