خبرگزاری کار ایران

مداوای یک قلاده پلنگ زخمی با حال به شدت وخیم در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۱۵۲

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: حال یک قلاده پلنگ زخمی که هفته گذشته به پلی کلینیک دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد منتقل شده به شدت وخیم اما تحت درمان است.

به گزارش ایلنا از مشهد، تورج همتی افزود: این پلنگ از دیروز به باغ وحش وکیل آباد مشهد منتقل شده و دچار عدم هوشیاری و بی پاسخی به محرکات محیطی است که ناشی از ضربه شدید به ناحیه سر و عفونت بدنش است.

وی با بیان این که خبر اولیه پیدا شدن این پلنگ دیروز رسانه ای شد ادامه داد: این قلاده پلنگ نر که بین هشت تا ۹ سال سن دارد و بالغ است طی هفته گذشته با وضعیت زخمی از ناحیه سر در نزدیکی روستای ژرف شهرستان کلات در ارتفاعات هزار مسجد پیدا شد و برای طی روند درمانی و انجام آزمایشهای تشخیصی به دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد منتقل شد.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به انجام روند تشخیص درمان توسط متخصصان و انجام آزمایشهای لازم مشخص شداین گونه ارزشمند از ناحیه سر دچار ضربه شدید و شکستگی شده است و همچنین بدنش را عفونت زیادی در بر گرفته است لذا طبق پروتکل های کنترل عفونت ها، درمان آنتی بیوتیک و سرم تراپی برایش انجام شد.

همتی افزود: علت ضربه وارده به سر حیوان هنوز از سوی پزشکان تشخیص داده نشده است و احتمال دارد که بر اثر سقوط یا نزاع با انسان باشد که البته باید توجه داشت که با توجه به جثه بزرگ این پلنگ بالغ به نظر نمی‌رسد توسط انسان و با چوب دستی این ضربه ایجاد شده باشد همچنین ایراد ضربه بر اثر نزاع طبیعی بر سر قلمرو در زیستگاه نیز محتمل است.

وی ادامه داد: آمار دقیقی از وضعیت حضور پلنگ در خراسان رضوی وجود ندارد اما شواهد نشان می دهد که این استان جزء نخستین استان های کشور از نظر حضور این گونه ارزشمند است و تعداد پلنگهای موجود در استان بین ۶۰ تا ۷۰ قلاده تخمین زده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز