خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرکات استان یزد:

چالش گمرک یزد کمبود نیروی فنی و تخصصی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۴۵۷

مدیرکل گمرکات استان یزد با اشاره به تلاش بی وقفه گمرک در تسهیل تجارت فرامرزی و توسعه صادرات استان گفت: چالش گمرک یزد کمبود نیروی فنی و تخصصی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از یزد، محمدحسین سلمانی در نشست مدیران دستگاه های تابعه وزارت اقتصادی و دارائی در استان اظهار داشت: این مجموعه علی رغم کمبود نیرو که نقش بسیار مهمی در  تحقق اهداف خود دارد با استفاده از تمام توان و ظرفیت های لازم در این مسیر تلاش می کند اما تقویت نیروی فنی و تخصصی از نیازهای اساسی این بخش است.

وی با بیان اینکه گمرک یزد یکی از گمرک های صادراتی برتر کشور به شمار می رود ادامه داد: اغلب کارکنان این اداره کل برای تسهیل تجارت فرامرزی و عدم وقفه در صادرات، خارج از ساعات اداری فعالیت دارند و بخشی از نیروهای موجود این مجموعه، غیربومی هستند که در زمینه مسکن و پرداخت اجاره بهاء با مشکلاتی مواجه هستند.

سلمانی با اشاره به اینکه  به دلیل نبود واحدهای مسکونی سازمانی، نیروهای مازاد غیربومی سایر استان ها نیز تمایلی به حضور در این استان را ندارند؛ خواستار اتخاذ تصمیمات اساسی برای برقراری توازن در توزیع نیروی انسانی در سیستم های دولتی شد.

وی همچنین با تشریح سیاست های این اداره کل در حمایت از تولید خاطرنشان کرد: اخذ ضمانت نامه بانکی به جای دریافت نقدی حقوق ورودی، دریافت تضمین بیمه ای برای رویه های ترانزیت خارجی و داخلی، اخذ ضمانت نامه یکساله برای کالاهای مشمول عوارض صادراتی از جمله حمایت های گمرک از صادرکنندگان است.

سلمانی افزود: همچنین معافیت حقوق ورودی ماشین آلات واحدهای تولیدی و دانش بنیان، ارزیابی کالای صادراتی در محل و خارج از ساعت اداری، استرداد حقوق ورودی مواد و کالای وارداتی به کار رفته در کالاهای صادراتی و اعمال رویه ورود موقت نیز در راستای حمایت از صادرکنندگان دیده شده است.

مدیرکل گمرک یزد در ادامه به رویه های تجاری فعال در گمرک یزد اشاره کرد و گفت: آگاهی سازی مخاطبان از رویه های مختلف و بخشنامه ها و قوانین موجود نقش مهمی در تسهیل تجارت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز