خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

بارش باران در اکثر مناطق کشور/وزرش باد شدید توام با گردو خاک در نوار جنوبی و شرقی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۴۳۳

کارشناس هواشناسی به بررسی وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده پرداخت.

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی گفت: امروز با فعالیت سامانه بارشی در کشور، شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، غرب اصفهان، فارس، بوشهر و بخش‌های از استان خراسان شمالی بارندگی را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: بارش‌ها در مناطق جنوبی همراه با رعد و برق و مناطق شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه البرز و زاگرس مرکزی به شکل برف می‌تواند باشد.

وی گفت: شدت بارش امروز در استان‌های ساحلی خزر، آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، غرب کردستان، کرمانشاه، غرب چهار محال بختیاری و شمال خوزستان خواهد بود اگرچه که ارتفاعات مرکزی تهران و البرز و شمال قزوین بارش‌ها شدید‌تر خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی ضمن هشدار در مورد وضعیت راه ها، گفت: امروز و فردا به واسطه بارش‌ها آبگرفتگی و سبلابی شدن مسیل‌ها، لغزنده شدن جاده‌ها و کاهش دید را برای جاده‌ها مواصلاتی خواهیم داشت.

وی افزود: جمعه در نوار غربی کشور بارش‌ها کاهش یافته و بیشتر مناطق در نیمه شرقی کشور درگیر بارش است.

وی ادامه داد: همچین در نوار جنوبی و شرقی کشور وزرش باد شدید توام با گردو خاک را شاهد خواهیم بود.

رفیعی گفت: طی امروز و فردا به طور میانگین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش دما خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با ورود سامانه بارشی در کشور طی امروز و فردا به تدریج از شدت آلاینده ها در شهر‌های پر جمعیت و صنعتی کاسته خواهد شد.

وی در پایان گفت: در تهران برای امروز و همچنین فردا بعد ازظهر وزش باد و بارندگی را شاهد خواهیم بود، بیشینه دما امروز در پایتخت ۱۶ درجه سانتی گراد خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز