خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

طی روزهای آینده در اکثر مناطق کشور جوی آرام حاکم است/افزایش دما در 6 استان کشور در پایان هفته

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۷۸۹

کارشناس هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آینده پرداخت.

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی گفت: از امروز تا شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و آسمان صاف خواهد بود. طی این مدت مناطقی از استان گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده را دارند و دامنه‌ها و ارتفاعات کرمان، شمال شرق هرمزگان و مناطق جنوب و مرکز سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی بویژه در ساعت بعد از ظهر و اوایل شب، همین شرایط را تا شنبه در اردبیل شمال آذربایجان شرقی و غربی و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد خواهیم بود که به شکل رعد و برق و افزایش ابر، احتمال بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی را در این مناطق پیش بینی می‌کنیم.

وی افزود: از نظر شرایط دمایی روز‌های پنجشنبه و جمعه دمای هوا در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان خراسان شمالی و خراسان رضوی بین ۵ تا ۷ درجه افزایش پیدا می‌کند. امروز و فردا در بعضی ساعات در شرق استان سمنان، شرق خراسان شمالی و جنوب خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان بویژه منطقه زابل وزش باد نسبتا شدید که در مناطق مستعد این شرایط سبب خیزش گرد و خاک کاهش کیفیت هوا و دید افقی همین شرایط تا پایان هفته برای مناطقی از استان‌های خوزستان و ایلام پیش بینی می‌کنیم.

رفیعی گفت: از امروز تا جمعه شرق دریای عمان و به تناوب خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

این کارشناس آب و هوایی در مورد وضعیت جوی پایتخت گفت: درتهران طی امروز و فردا آسمان صاف و گاهی وزش باد را خواهد داشت برخلاف کاهش دمایی که در طی دیروز و امروز وجود داشته پایان هفته گرمی را در پی رو خواهیم داشت، از این رو حداکثر دما ۳۵ درجه و حداقل دما ۲۳ درجه بالای صفر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز