خبرگزاری کار ایران

آغاز برداشت چغندر قند از مزارع جغتای در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۱۴۲

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان جغتای از برداشت چغندر قند در سطح بیش از ۳ هزار هکتار اراضی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ایزدیان، سرپرست جهاد کشاورزی جغتای گفت:عملیات برداشت چغندر قند، در سطح ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان غربی خراسان، آغاز شده و پیش بینی می‌شود بیش ۱۷۰ هزار تُن محصول، از این مزارع برداشت شود.

وی افزود: امیدواریم شاهد عملکرد ۵۰ تا ۶۰ تنی چغندر قند در هر هکتار باشیم. کارخانجات قند کشت و صنعت جوین، شیروان و نیشابور، چغندر تولیدی در جغتای، را از کشاورزان خریداری می‌کنند.

ایزدیان همچنین ادامه داد: چغندر قند از جمله محصولات مهم و استراتژیک، محسوب می شود که دولت برای کاشت و تولید آن، به شکل ویژه از کشاورزان حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: استفاده از بهترین و جدید‌ترین رقم چغندرقند سازگار با منطقه، یکی از اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش میزان تولید این محصول در جغتای است. این شهرستان مستعد کشت چغندرقند پاییزه است و این محصول یک الگوی مناسب، برای رعایت تناوب کشت در کنار غلات، بشمار می رود.

رقم‌های بذر چغندرقند کشت شده در جغتای، ایزابلا، فلورس، شکوفا، اکباتان و ۵۰۴ از کشور خودمان و توس، پرشیا، دوروتی و فرناندو از بذر‌های وارداتی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز