خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

امنیت شغلی باید به جامعه‌‎ کارگری بازگردد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۵۱۳

دبیراجرایی خانه کارگر استان گلستان با بیان‌ اینکه امنیت شغلی باید به جامعه کارگری بازگردد، گفت: زمانی که کارگر امنیت شغلی داشته باشد تمام توان خود را در مسیر کار و تلاش قرار می دهد.

غلام رضا طالبا در گفت وگوبا ایلنای گلستان اظهار کرد: با تورم موجود در جامعه افزایش حقوق کارگران  دردی از این جامعه دعوا  نمی کند، دولت و مجلس باید در این زمینه فکری کند تا موضوع به بحران نرسد که البته به گفته  برخی کارشناسان هنوز فاصله زیادی برای رسیدن به نقطه مطلوب داریم.

طالبا ادامه داد: متاسفانه  ۳۸ نماینده مجلس طرحی برای معافیت  ماده قانونی ۴۱ قانون کار امضا کردند که کارگران روستایی و کشاورزان از شمول این ماده خارج بشوند واگر چنین طرحی تصویب شود اکوسیستم روستایی بهم می ریزد.

وی ادامه داد: با تصویب این طرح شاهد کوچ روستایان به دلیل حقوق بیشتر به حاشیه شهرها می شود. این در حالی است که خط فقر در شهر ۳۰ درصد و در روستاها ۵۰ درصد است.

وی بیان کرد: خوشبختانه مرکز پژوهش های مجلس این طرح را مغایر با ماده ۴۳ قانون اساسی دانسته و رد کرده است و ما از نمایندگانی که این طرح را مطرح کرد درخواست می کنیم تجدید نظر کنند و امضای خود را پس بگیرند.

دبیراجرایی خانه کارگر استان گلستان خاطرنشان کرد: امنیت شغلی باید به جامعه کارگری بازگردد و زمانی که کارگر امنیت شغلی داشته باشد تمام تلاش خود را در مسیر کارش قرار می دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز