خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز مطرح کرد:

دوربافت تاریخى نمى توان دیوارکشید/دنبال حاشیه ومچ گیرى نیستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۳۵۰

شهردار شیراز گفت: بافت تاریخى نشــان مى دهد که زندگى در آن جریان دارد و از ســوى دیگر بافت شــهر شیراز مانند تخت جمشــید نیست که به دور آن دیوار کشید، تامردم بیایند آن را ببیند.

به گزارش ایلنا سید احسان اصنافى در اولین نشست خبرى با خبرنگاران با تاکید براین مطلب که دســتگاه هاى خدمات رســان هرکدام باید وظایف ذاتى خودرادر حوزه شــهرى مثل میراثى،گردشگرى و حمــل و نقل عمــل کنند، گفت: بزرگترین مشــکل کمربندى تداخل تردد خودروهاى ســبک و ســنگین اســت و براى ایمن شدن این محور در مرحله نخست باید کمربندى شمالى راه اندازى شود که صورت جلسه مى شــود، شــهردارى باید بخشــى ازهزینه ساخت را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه تنهــا حدود 2درصد از جرایم رانندگى ســال گذشــته به شــهردارى پرداخت شده است، عنوان کرد: سهم شهردارى شیراز همچنین در اختصــاص ســهم ارزش افــزوده به صــورت کامل پرداخت نشــده اســت.

وی عنوان کرد: شهردارى یک دستگاه هزینه درآمد است و اگر بودجه سالانه آن 6 هزار میلیارد تومان است بیشــتر از این رقم هزینه مى کند، به طورى که ماهانه 35 میلیارد تومان هزینه جمع آورى زباله مى کنیم.

اصنافى گفت: با توجه به هزینه هاى که شــهردارى درخصوص امور جارى شهر تامین منابــع مالى جدید براى پروژه هــاى عمرانى از چه محلى اســت.

شهردار شیراز درباره رویکرد مدیریت فعلى شــهردارى شیرازدرباره تعیین تکلیف پروژه هاى عمرانى که برخى دردوره مدیریت قبلى کلنگ زنى شــده اســت، به این نکته اشاره مى کند که جمع بندى نهایى، توانایى مالى و اولویــت دار بودن پروژه ها مــلاک هاى مدنظر براى پیگیرى است.

اصنافى درباره وضع خیابان بولوار زند و پیاده راه ســازى اطراف ارگ کریمخان که در میدان شهدا باعث شــد بخشى از خیابان سنگفرش و مابقى آسفالت باشد یادآورى مى کند: ادامه این کار به دلیل مشــکلاتى که با پیمانکار وجودداشــت، متوقف شده است ودر تلاش هستیم ناهموارى ها و نواقص طرح سریع برطرف شود تــا در مورد بحــث تراموا در این محــور رایزنى صورت بگیرد.

شهردار شــیراز با اشاره به اینکه تراموا به عنوان یــک پازل طرح جامع حمل و نقل اســت، تصریح کرد: اگر قرار باشد بدون در نظر گرفتن بخشى از زیر ساخت کلنگ زنى تراموا راداشــته باشیم، شریان عمومى شهر را کامل بر هم مى ریزد و معتقد هستم باید طبق طرح مصوب کار آغاز شود.

دنبال حاشیه ومچ گیرى نیستیم

شهردار شــیراز عنوان کرد: در این دوره مدیریت شهرى به دنبال حاشیه و مچ گیرى نبوده و فرصت این دوره را بــراى کارهاى بر زمین مانــدن قرار مى دهیم.

ملاک هاى اتمام پروژه ها اصنافى درباره رویکرد مدیریت فعلى شــهردارى شیرازدرباره تعیین تکلیف پروژههاى عمرانى که برخى دردوره مدیریت قبلى کلنگ زنى شــده اســت، به این نکته اشــاره کرد که جمع بندى نهایــى، توانایى مالى و اولویــت دار بودن پروژه ها مــلاک هاى مدنظر براى پیگیرى است؛ اینکه شــاخص ما متعلق بودن پروژه به دوره خاص از مدیریت شــهر است، مدنظر نیست بلکه نقش عملکردى و توان مالى شهردارى شاخص براى به سرانجام رساندن یک پروژه است.

اصنافــى از بهره بــردارى از فاز نخســت خط دو متروى شــیرازدر 22 بهمن امســال خبــر داد و گفت: قطعه دو این خط در هفته دولت سال آینده و کل خط تا پایان سال 1401 به بهره بردارى کامل خواهد رسید.

اصنافى همچنین از تسریع در روند پروژه شــهید سردار سلیمانى به طول 18 کیلومتر خبر داد و عنوان کرد: بــه دلیل نگرانى از رانش زمین بخشهایى از این پروژه با حضور اساتید و کارشناسان بررسى و در نهایت باهزینه سنگین 60 میلیاردتومانى، تثبیت قطعه منصورآباد انجام شــد و در بحث تقاطع جام جم نیز با صدا و ســیما به توافق رســیده ایم و این محور به زودى بازگشایى خواهد شد.

شهردار شیراز در رابطه ساماندهى قبرستان دارالســلام و علت بســته شــدن درب آن گفــت: این قبرســتان داراى طرح ساماندهى اســت و براساس آن بازگشــایى ها و ظرفیت سازى ها انجام مى شود اما علت بســته شــدن درب آن حفظ و نگهدارى از سنگ هایى اســت که داراى ارزش تاریخى هستند ودر حال حاضر بــه صورت فنى تثبیت نشــده اند.

وی همچنین در رابطه با انتصابات انجام شــده در شــهردارى شیراز و رویکرد انتخاب مدیران، خاطرنشان کرد: براى شخص بنده تا به حجت شرعى نرسم هیچ کس را منصوب نخواهم کرد؛ تخصص، شایســتگى، کارایى و توانمندى از مولفه هاى بسیار مهم براى انتصاب مدیران در مجموعه شهردارى است ودر این مسیر تحت تاثیر جوسازى ها قرار نخواهم گرفت.

وی ادامه داد: اتفاقاتى که در این بافت افتاده، به حاشیه نشینى در مرکز شهر تبدیل شده است، لذا قبل از اینکه به فکر آجر و کاشى در دیوار باشیم، باید به هویت آن توجه کنیم.

شهردار شیراز ادامه داد: در شهریزد بافتى که احیا شده است، معبر تردد در نظر گفته شده است و احیاى بافت به همراه هویت بخشى به ساکنان برمى گردد و ما هم مخالف پاک کردن صورت مسئله نیستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز