خبرگزاری کار ایران

به منظور کاهش بار ترافیکی؛

تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام حمل و نقل قزوین در دستور کار قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۸۲۵

عضو شورای شهر قزوین گفت: در میان مدت می‌توان با تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام حمل و نقلی، از جمله کمربندی شرق، نسیم شمال، پل امام رضا(ع)، تقاطع غیر همسطح سردار آزادگان، تلاش مجدانه‌ای را در کمرنگ‌تر کردن مشکلات ترافیکی انجام داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ولی چگینی در نطق پیش از دستور جلسه شورای شهر که شامگاه گذشته در صحن شورا برگزار شد، گفت: با وجود محدودیت‌های کرونایی و عدم  بازگشایی مدارس، متاسفانه شاهد ترافیک نسبتا شدید در معابر شهری و کلافگی و سردرگمی شهروندان در اکثر نقاط شهر خصوصا در ساعات پیک و در هنگام بارش نزولات آسمانی هستیم.

این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: برای حل این مشکل انتظار می‌رود مدیریت شهری در کوتاه مدت با تعامل و همکاری بیشتر با نیروی انتظامی و خصوصا حضور پررنگ‌تر پلیس راهنمایی و رانندگی در معابر و تقاطع‌های مهم شهر، به منظور تسهیل در عبور و مرور و باز کردن گره‌های ترافیکی همکاری جدی‌تری داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه ریزی بلند مدت برای حل معضلات ترافیکی شهر قزوین عنوان کرد: در بلند مدت با برنامه ریزی‌های دقیق نسبت به اجرای پروژه‌های جدید مربوط به هوشمند سازی مدیریت ترافیک و تکمیل رینگ کمربندی شهر و اجرای تقاطع‌های غیر همسطح جدید در نقاط پر ترافیک منطبق با طرح‌های موجود و مطالعات کارشناسی و نیازسنجی از مردم می‌توان اقدامات اساسی را انجام داد.

چگینی بیان کرد: به‌عنوان رئیس کمیسیون مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری، در آستانه فصل بودجه نویسی سال 1401 از مدیریت شهری می‌خواهم که نگاه به درآمدهای غیر پایدار مثل فروش زمین، تراکم و جرایم کمیسیون‌ها را به حداقل رسانده و نگاه ویژه‌ای به درآمدهای پایدار داشته باشد.

این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: مدیریت شهری می‌تواند با توجه به جذب و حمایت از سرمایه گذار، تسهیل و ایجاد فضای امن برای حضور سرمایه گذاران ملی و بین المللی، تولید زمین و ایجاد بانک زمین در شهرداری، ایجاد و راه اندازی کاربری‌های خدماتی و تجاری درآمدزا و نگاه به احداث و گسترش پروژه‌های تجاری و تفریحی با نگاه محله محور، کسب درآمد از عوارض شهری و تغییر نگرش در ساختار وصول این درآمدها، حمایت از رونق ساخت و ساز با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مرتبط و همچنین ورود شهرداری به پروژه‌های مشارکتی با سرمایه گذاران در راستای کسب و وصول درآمد پایدار، و اتخاذ روش‌های تشویقی و ایجاد زمینه مناسب در پرداخت عوارض زمینه مناسبی را در تغییر روند بودجه نویسی داشته باشند.

وی اظهار کرد: لازم است مدیریت شهری در بودجه نویسی سال جدید توزیع عادلانه بودجه در تمام مناطق شهر با نگاه ویژه به مناطق منفصل شهری، جنوب شهر، هادی آباد و سایر مناطق کم برخوردار را در دستور کار قرار دهند.

چگینی گفت: از شهردار می‌خواهم به پروژه‌های نیمه کاره شهرداری از جمله برج‌های ستاره پونک، حکم آباد و الهیه به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند شهرداری، نگاه ویژه داشته و این ساختمان‌های نیمه ساز را که چهره شهر را زشت کرده با نگاه درآمد زایی، تعیین تکلیف کرده و یک برنامه فوری به منظور جلوگیری از فرسودگی بیشتر سازه‌ها و جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر شهرداری تهیه و به شورا ارائه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز