خبرگزاری کار ایران

روند رو به کاهش تولید زباله خانگی در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۱۳۸

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: سال ۹۸ روزانه ۲ هزار و ۶۰ تُن زباله تولید می‌شد، اما این رقم در حال کاهش و به یکهزار و ۹۵۴ تُن رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، ابوالفضل کریمیان با بیان اینکه سال ۹۹ روزانه ۲ هزار تن زباله خانگی جمع‌آوری می‌شد، اما این میزان در حال حاضر به هزار و ۹۵۴ تن رسیده است، گفت: سال ۹۸ نیز روزانه ۲ هزار و ۶۰ تن زباله تولید می‌شد، اما در حال حاضر با روند ثابت و رو به کاهش تولید زباله مواجه هستیم.

او افزود: حدود ۶۷ درصد از زباله خانگی شهروندان را مواد آلی شامل می‌شود، ۱۰ تا ۱۵ درصد نیز مواد خشک غیرقابل بازیافت و ۲۰ درصد نیز مواد خشک قابل بازیافت است و حدود ۱۱ درصد از ۲۰ درصد زباله‌های خشک قابل بازیافت، از مبداء توسط شهروندان مشهدی تفکیک می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد ادامه داد: طرح جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک از طریق نصب اپلیکیشن توسط ۲ شرکت در مشهد در حال اجراست و با استقبال خوب شهروندان مواجه شده است و در حال حاضر ۶۰ هزار نفر در مشهد نرم‌افزار تفکیک هوشمند زباله را نصب کرده اند و امید است شاهد افزایش میزان زباله خشک تفکیکی از مبدا باشیم.

کریمیان بیان کرد: از لحاظ اقتصادی بین تولید زباله و سطح درآمد رابطه مثبت وجود دارد یعنی هر چه میزان درآمد بیشتر شود میزان تولید زباله نیز افزایش می‌یابد و به هر میزان درآمد کمتر شود میزان تولید زباله نیز کاسته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز