خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

نخستین واحد تولید پنل‌های خورشیدی کشور در قزوین راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۷۷۶

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: برای نخستین بار در کشور واحد تولیدی پنل‌های خورشیدی به‌صورت کاملا بومی و با توان داخلی در شهرک صنعتی لیا راه‌اندازی خواهد شد.

حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به راه‌اندازی شرکت تولید پنل‌های خورشیدی گفت: برای تولید پنل‌های خورشیدی در شهرک صنعتی لیا با یک شرکت سرمایه‌گذاری قرارداد بسته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: زمین این شرکت طی دو ماه گذشته به سرمایه‌گذار واگذار شده است.  

وی عنوان کرد: در حال حاضر پنل‌های خورشیدی وارداتی هستند که به‌صرفه نیست؛ شرکت‌های داخلی موجود نیز صرفا مونتاژ آن را انجام می‌دهند، اما این واحد تولیدی در استان پنل‌ها را به صورت کاملا داخلی و بر مبنای طرح دانش بنیان تولید خواهد کرد.

این مسئول بیان کرد: براساس ضوابط سرمایه‌گذار 30 ماه برای تحویل پروژه مهلت دارد اما اعلام کرده‌اند که طی 18 ماه این واحد را به بهره‌برداری خواهند رساند.

خانپور گفت: به دلیل شرایط مطلوب، مشوق مالیاتی و مدیران همراه این سرمایه‌گذار آماده به همکاری شده و از سایر سرمایه‌گذاران نیز حمایت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین عنوان کرد: درحال حاضر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در برخی واحدها از انرژی خورشیدی استفاده می‌شود، سایر واحدها هم می‌توانند از پشت بام سوله‌ها برای تامین انرژی استفاده کنند که البته عمومی شدن این موضوع در واحدهای تولیدی به فرهنگ سازی بیشتری نیاز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز