خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

پلمب 20 عطاری غیرمجاز در قزوین /فعالیت زیرزمینی عطاری‌های غیرمجاز ردگیری آن‌ها را با چالش مواجه کرده

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۴۷۵

مسئول اتحادیه عطار و خواربارفروشان قزوین گفت: در جریان بازرسی و ساماندهی عطاری‌ها 20 عطاری فاقد مجوز در شهرستان قزوین شناسایی و پلمب شد.

سید حسین هاشمیان در گفت‌ و گو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت عطاری‌ها گفت: در حال حاضر 120 عطاری دارای مجوز در سطح قزوین در حال فعالیت هستند.

مسئول اتحادیه عطار و خواربارفروشان قزوین ادامه داد: در سطح شهرستان قزوین 44 عطری فاقد مجوز نیز شناسایی شده که جمع آوری و پلمب آن‌ها درحال پیگیری است.

وی عنوان کرد: بیشتر عطاری‌های فاقد مجوز در سطح اقبالیه و محمود آباد و در شهرک‌های اقماری درحال فعالیت هستند؛ متاسفانه پس از شیوع کرونا تعداد عطاری‌های غیرمجاز افزایش یافت و افراد از اقشار مختلف و برخی نیز برای کلاشی به این عرصه ورود کردند و نوع فعالیت‌ها باعث افزایش کاذب قیمت‌ها شد.

هاشمیان  تاکید کرد: از نظر اتحادیه عطاری‌ها، عطار درمانگر نیست و حتی اگر فرد باسوادی هم باشد نباید درمانگری کند و تنها افراد غیرمسئول و بی وجدان هستند که به این عرصه ورود پیدا می‌کنند.

وی  ادامه داد: در سطح کشور و همچنین استان افرادی هستند که حتی در سایت‌ها هم تبلیغاتی از قبیل درمان سرطان، هپاتیت و اعتیاد را مطرح کرده و یا اقدام به قرص فروشی و مواد روانگردان می‌کنند که باید با این افراد برخوردشود و ما نیز پیگیر هستیم؛ ولی بیشتر این نوع فعالیت‌های غیرمجاز زیرزمینی و پنهان است.

این مسئول عنوان کرد: حتی افرادی از سایر استان‌ها برای فعالیت در قالب عطاری غیرمجاز در قزوین حضور پیدا می‌کنند؛ اما وقتی مکان آن‌ها شناسایی می‌شود، محل فعالیت خود را تغییر می‌دهند.

مسئول اتحادیه عطار و خواربارفروشان قزوین اظهار کرد: عطاری‌های با اصالت قزوین به هیچ وجه فعالیت غیرقانونی و درمانگری انجام نمی‌دهند، همچنین باید توجه داشت که عطاری‌ها مقصر نیستند؛ روند گرایش افراد به استفاده از عطری‌های غیرمجاز نیز در به وجود آمدن این وضعیت دخیل بوده است.

هاشمیان گفت: شاهد این هستیم که عطاران غیرمجاز خود را به‌عنوان پزشک معرفی می‌کنند و در قالب افراد موجه و حق به جانب فعالیت می‌کنند و تعداد زیادی از افراد نیز از آن‌ها استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز