خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان اعلام کرد؛

خسارت ۷۰۰ میلیارد تومانی زلزله به واحدهای مسکونی و زیرساخت‌ها در هرمزگان/ حدود سه هزار واحد مسکونی نیازمند بازسازی، تعمیر و احداث هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۱۰۸

استاندار هرمزگان گفت: طبق برآورد صورت گرفته میزان خسارت زمین لرزه به واحدهای مسکونی و زیرساخت ها در استان هرمزگان بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مهدی دوستی عنوان کرد: طبق برآورد صورت گرفته میزان خسارت زمین لرزه به واحدهای مسکونی و زیرساخت ها در استان هرمزگان بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: همچنین حدود سه هزار واحد مسکونی در روستاها و مناطق کانون این زلزله، نیازمند بازسازی، تعمیر و احداث هستند.

استاندار هرمزگان افزود: پس از وقوع زلزله، مکان هایی به ویژه در روستاهای آسیب دیده جهت اسکان موقت و اضطراری مردم آماده شد.

دوستی تصریح کرد: تاکنون ۲۵۰۰ تخته چادر جهت اسکان اضطراری در مناطق زلزله زده استان هرمزگان توزیع شده است و ۵۰۰ تخته چادر دیگر طی امروز توزیع خواهد شد.

وی گفت: بازسازی منازل آسیب دیده و واحدهای تخریب شده به ویژه در روستاهای گیشان غربی و آب شیرین بخش فین شهرستان بندرعباس در اولویت قرار دارد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: کار فنداسیون بخشی از این واحدها را تا آخر هفته جاری آغاز خواهیم کرد.

همچنین مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان عنوان کرد: اسکان اضطراری مردم در روستاهای کانون زلزله در بخش فین شهرستان بندرعباس با برپایی چادر آغاز شد.

وی ادامه داد: در راستای ترمیم، بازسازی و تعمیرات واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله، ۱۰ گروه کارشناسی فنی از بنیاد مسکن استان به مناطق زلزله زده اعزام شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: واحدهای با خسارت بالا بیشتر در روستاهای گیشان غربی و آب شیرین بخش فین بوده است که روند بازسازی این واحدها از امروز با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

حسن زاده خاطرنشان کرد: برق بیشتر روستاهای مناطق زلزله زده نیز وصل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز