خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش سازمان محیط زیست کشور:

معیشت محیط بانان اولویت نخست سازمان حفاظت محیط زیست است / کمبود نیرو و تجهیزات از مشکلات عمده سازمان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۴۸۰

سرپرست معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه حل مسائل معیشتی محیط بانان اولویت نخست سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: رویکرد جدیدی از جایگاه و وظایف محیط ‌بانان کشور بازتعریف می‌شود و بر این اساس آنان هویت تازه ای پیدا می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهر، نوراله مرادی  در جمع محیط‌بانان شهرستان اهر با اشاره به این‌که محیط‌بانی جزو شغل‌های مقدسی است که آیندگان به این نتیجه خواهند رسید، افزود: هویت‌بخشی، بازتعریف محیط‌بانی و توجه به معیشت و درآمد محیط‌بانان جزو برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی خاطرنشان کرد: شاید فعالیت‌های محیط‌بانان در جامعه ملموس نباشد اما شغل این مردان طبیعت حفاظت از میراث نسل‌های آینده است.

سرپرست معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم همکاری با رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای جلب مشارکت‌های مردمی به جهت حفاظت از محیط زیست تأکید کرد و گفت: محیط زیست متعلق به یک نسل نیست و سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها با ارتباط تنگاتنگ می توانند فرهنگ حفاظت محیط زیست را گسترش دهند.

مرادی اضافه کرد: عمده‌ فعالیت سازمان حفاظت محیط زیست «رسانه‌محور» است، به طوری‌که رسانه‌ها و خبرنگاران تابه‌حال به عنوان بازوی توانمند سازمان بوده‌اند و تأثیرگذاری رسانه‌ها در شکل‌گیری فرهنگ حفظ محیط زیست در جامعه قابل کتمان نیست.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست با کمبود نیروی انسانی و تجهیزات مواجه است از این‌رو رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد این خلأ را به نوعی جبران کرده‌اند و هشدارباش‌های خبرنگاران و سازمان‌های مردم‌نهاد برای حفظ محیط زیست قابل تقدیر است.

وی واگذاری امور به مردم و تقویت مشارکت‌های مردمی در حوزه محیط زیست را جزو رویکردهای جدید سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد و یادآور شد: سمن‌های محیط زیست در کشور حمایت و تقویت می‌شوند، زیرا که معتقدیم سمن‌های مردمی در مناطق مختلف کشور از جمله اهر و ارسباران می‌توانند نقش مؤثری ایفاء کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز