خبرگزاری کار ایران

رئیس پیشین علوم پزشکی همدان:

دوران افول علوم پزشکی آغاز شده است/ دانشگاه به سمت مباحث سیاسی نرود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۳۲۷

رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: دوران افول پزشکی شروع شده و رشته پزشکی که در دوران انقلاب در حال شکوفایی بود، در حال افول است.

به گزارش ایلنا از همدان، رشید حیدری مقدم در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: دانشگاه نباید به سمت مباحث سیاسی برود و  شروع دوران افول پزشکی کشور زنگ خطری است که نمایندگان باید به این موضصوع توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها خالی مانده و به این ترتیب در رشته بیهوشی با کمبود نیرو مواجه هستیم که به این ترتیب انجام جراحی غیر ممکن خواهد بود و بنابراین استادی در این رشته نداریم و به این ترتیب دانشجویی نخواهیم داشت و این زنگ خطری است که باید جدی گرفته شود.

وی از مهاجرت برخی پزشکان اظهار نگرانی کرد و گفت: مهاجرت نخبگان و پزشکان زنگ خطر سقوط خواهد بود و امیدواریم به دور از مباحث سیاسی این موضوع جدی گرفته شود.

حیدری مقدم به تغییر سریع رئیس دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری اشاره کرد و گفت: این دو کارگر که با تمامی وجود برای همدان زحمت کشیدند با تغییر سریع مدیریتی مواجه شدند و در این در حالیست که عباس صوفی برای همدان و همدانی ها بسیار تلاش کرد و نبود صوفی ضایعه‌ای برای استان است.

رئیس پیشین علوم پزشکی گفت: نخبگان مملکت را می چرخانند، چرا که سردار شهید سلیمانی نخبه نظامی بود و توصیه می‌کنم از نخبگان در حوزه‌های مختلف استفاده شود و با کدخدا منشی نمی‌توان مملکت را اداره کرد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت در حوزه سلامت مانند مدیریت کشتی خراب شده در طوفان بوده که از طرفی کشتی را باید تعمیر کرد و از طرفی با طوفان همراه هستیم به این ترتیب مدیریت در حوزه سلامت از طرفی مردم، از طرفی وزارتخانه و از طرفی تحریم‌هاست که مدیریت در این حوزه بسیار سخت است.

وی ادامه داد: در دوره‌ای که مسئولیت بر دوش داشتم ۱۰۰ روز در جاده بودم و دوندگی زیادی داشتم و برای شخصیت بخشی به استان و دانشگاه تلش کردم و هیچ دانشگاهی به این گونه به جایگاه مطلوب نرسید.

حیدری مقدم خاطرنشان کرد: هفت هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند، همچنین ۷۲۳ تخت بیمارستانی با زیربنای ۲۵ هزار متر مربع به مجموعه علوم پزشکی اضافه شد و ۳۳۵ پروژه  خانه بهداشتی و درمانی به اتمام رسید.

وی گفت: استان مرکزی در طرح تحول نظام سلامت ۸۲ پروژه داشت  و این در حالیست که در شهرستان ملایر ۹۱ پروژه اجرا شده همچنین در دوره کرونا یک هزار و ۵۹۰ تخت آی سی یو به تخت‌های بیمارستانی اضافه شده است.

وی ادامه داد: ۱۸ دستگاه اکسیژن ساز خریداری شد به گونه‌ای که در هر  موج کرونا پتانسیل مدیریت را داریم.

حیدری مقدم تصریح کرد: در شهرستان بهار، فامنین و کبودراهنگ بخش دیالیز نداشتیم و بیماران به بیمارستان شهید بهشتی مراجعه می کردند اما این موضوع مرتفع شد همچنین در بخش دولتی سی تی اسکن نداشتیم که هفت دستگاه نیز خریداری شد.

وی از وجود آزمایشگاه تجهیز شده در همدان با انجام همزمان پنج هزار تست خبر داد و گفت: در این آزمایشگاه آزمایش تخصصی هپاتیت انجام می‌شود.

رئیس پیشین علوم پزشکی تصریح کرد: یکی از اتفاقات بد در علوم پزشکی در گذشته از کار افتادن دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان سینا بود که در این راستا ۱۴۶ بیمار دچار افت اکسیژن شدند و بعد از آن با همکاری مجموعه سپاه اقدام به خریداری دستگاه اکسیژن ساز کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز