خبرگزاری کار ایران

افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۰۰۳

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: میزان صادرات به پاکستان در ۶ ماه نخست امسال نسبت به پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد،  رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هدف‌گذاری امسال خراسان رضوی صادرات ۵۳میلیون دلار کالا به پاکستان بوده است که طی ۶ماهه امسال ۲۳میلیون دلار از این عدد محقق شده و این رقم نسبت به ۶ماهه نخست سال گذشته ۱۰۰درصد افزایش داشته است.

محمدعلی امیرفخریان افزود: پاکستان از کشور‌های بزرگ و باظرفیت منطقه است که پنجمین مقصد صادراتی خراسان رضوی و نهمین کشور تامین کننده اقلام مورد نیاز این استان است.

وی گفت: پاکستان یکی از مهم‌ترین اهداف ارتقای روابط ایران با کشور‌های همسایه به سبب محدودیت‌های تجاری ناشی از تحریم هاست و از سوی دیگر پاکستان می‌تواند یکی از کشور‌های طرف تجاری ایران برای تامین نیاز‌های متقابل به کالا باشد.

امیر فخریان افزود: امسال چندین نشست کارگروه توسعه صادرات به بررسی ظرفیت‌های تجاری پاکستان و احصای نیاز‌های استان به اقلام آن کشور اختصاص یافت، دوره‌ها و همایش‌های آموزشی در این زمینه برگزار و هیأت تجاری از استان به آن کشور اعزام شد و قرار است خراسان رضوی در نمایشگاه کراچی پاکستان در اواخر ماه جاری حضور پررنگی داشته باشد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: عمده اقلام صادراتی خراسان رضوی به کشور پاکستان شامل میوه‌های سردسیری، انواع خشکبار، محصولات لبنی، غلات، کفپوشها، محصولات آهنی و فولادی، انواع کنسرو و عمده اقلام وارداتی خراسان رضوی از کشور پاکستان برنج، میوه‌های گرمسیری، گوشت و یک سری ادویه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز