خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد:

دولت امنیت خط انتقال آب به یزد را تضمین کند/دستگاه‌های امنیتی مانع تعرض به خط انتقال آب شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۵۵۰

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه دولت امنیت خط انتقال آب به یزد را تضمین کند، گفت: دستگاه‌های امنیتی مانع تعرض به خط انتقال آب یزد شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدصالح جوکار در نشست شورای اداری استان یزد اظهار داشت: با بررسی تاریخ گذشته، حال و آینده استان یزد متوجه می‌شویم که این استان دارای ویژگی‌های خاص و متفاوت است و امروز یک میراث ارزشمندی از پیشینیان داریم که به آن افتخار می‌کنیم و می‌توان گفت که پایه‌ریزی صنعت گردشگری استان یزد هم بر همین مبنا قرار گرفته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: اگر دولت درآمدهای یزد را برعهده خودش بگذارد قطعا هزینه‌ای برای دولت نخواهیم داشت و می‌توانیم کاملا مستقل عمل کنیم و در شرایط سخت اقتصادی استان یزد چنین ادعایی را به راحتی می‌تواند داشته باشد.

وی با بیان اینکه تبعیض و عدم توزیع مناسب امکانات در نقاط مختلف استان و شهر یزد به صورت ویژه دیده می‌شود گفت: در همین شهر یزد که به عنوان یک شهر برخوردار شناخته می‌شود ما منطقه‌ای کاملا برخوردار با امکانات بالا داریم ولی در مقابل هم به صورت ویژه با پدیده حاشیه‌نشینی مواجه هستیم و در منطقه‌ای از همین شهر مردم با پایین‌ترین امکانات که اصلا در شان نیست زندگی می‌کنند.

جوکار با بیان اینکه اگر امروز مسئولان بد عمل کنند مردم این ضعف را به پای کل نظام می‌نویسند خاطرنشان کرد: امروز چشم امید مردم به رئیس جمهور و دولت سیزدهم است و مطالبات آنها انباشت شده و باید کسی این مطالبات را به صورت منطقی پاسخ دهد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل اصلی استان یزد آب است گفت: الان بسیاری از نقاط استان یزد آب بی کیفیت دارند و 440 روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شوند ولی هیچ زمانی این مردم اعتراض نکردند اما امروز با سخت‌ترین اتفاقات و تعرض به خط انتقال آب شرب که خلاف قانون اساسی و خلاف شرع است روبرو شدند و هیچ کسی هم به داد آنها نمی‌رسد.

جوکار با اشاره به تعرضات پی در پی به خط انتقال آب استان یزد گفت: مگر می‌شود که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما از این موضوعات خبردار نباشند و نتوانند جلوی این عده معدود را بگیرند؟

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه این اقدامات خلاف اصول متعدد قانون اساسی است گفت: الان در این رابطه اصل 40 قانون اساسی به صورت عینی روی زمین مانده و هیچ اراده‌ای هم برای حل این موضوع مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در دولت قبل این موضوع را در شورای امنیت بردیم و موضوع امنیت مصوب شد ولی دوباره همین موضوع تکرار شد گفت: 70 سال است که معادن ما از یزد به استان همجوار می‌رود آیا ما جلوی این انتقال خوراک صنایع را باید بگیریم؛ قطعا که نباید این کار را بکنیم چون معادن هم مثل آب جزو انفال است پس باید در حوزه آب هم این اتفاق نیفتد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الان متاسفانه درخواست مطالبات بخشی از استان همجوار به وسیله شکستن خط لوله آب شرب انجام می‌شود و هر زمانی که می‌خواهند مطالباتشان را مطرح کنند به آب تعرض می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز