خبرگزاری کار ایران

کاهش قیمت محصولات لبنی در فروشگاه‌های بزرگ خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۱۰۱

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع لبنی خراسان رضوی گفت: در فروشگاه‌های بزرگ خراسان رضوی کاهش ۱۰ درصدی در قیمت سه محصول لبنی مورد نظر اعمال شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، مهدی هدایت‌نیا در خصوص اجرای کاهش ۱۰ درصدی قیمت ۳ محصول لبنی از جمله شیرنایلونی ۹۰۰ گرمی، پنیر یو اف ۴۰۰ گرمی و ماست ساده دو و نیم کیلویی گفت: اغلب مغازه‌داران از پذیرش و اجرای کاهش ۱۰ درصدی محصولات لبنی اجتناب می‌کنند، زیرا این کاهش موجب شده سود مغازه‌دار شدیدا کاهش پیدا کند.

او افزود: برای مثال پنیری که کیلویی ۲۴ هزارتومان به فروش می‌رسد، ۱۵ الی ۲۰ درصد سود آن نصیب مغازه‌دار خواهدشد و با اعمال کاهش قیمت، سود مغازه‌دار به ۵ درصد خواهد رسید و برای هر بسته پنیر تنها هزار تومان سود می‌کند؛ بنابراین مایل نیستند که این کاهش قیمت را اعمال کنند.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع لبنی خراسان رضوی ادامه داد: تنها ۱۰ درصد از محصولات کارخانه‌ها به عمده‌فروشی و فروشگاه‌های بزرگ فرستاده می‌شود و ۹۰ درصد این محصولات به خرده‌فروشی‌ها و مغازه‌داران کوچک عرضه خواهد شد.

هدایت‌نیا بیان کرد: برای حل مشکل، دولت باید به گاوداران یارانه پرداخت می‌کرد یا علوفه مورد نیاز گاودار را به صورت یارانه‌ای در اختیار گاودار قرار می‌داد و با تامین علوفه گاودار، شیر با قیمت ارزان‌تری ارائه می‌شد. با این روش مشکل افزایش قیمت لبنیات بهتر می‌توانست حل شود. اما دولت پرداخت یارانه را انجام نداد و انجمن لبنی ایران با کارخانجات تفاهمی انجام داد که اگر ۱۰ درصد قیمت را کاهش دهد و با کاهش قیمت محصولات خود را عرضه کند، مشکلی برای سود کارخانجات به وجود نمی‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز