خبرگزاری کار ایران

۱۶۰ طرح راکد شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تعیین تکلیف شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۶۹۴

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی از تعیین تکلیف ۱۶۰ قرارداد مربوط به طرح های صنعتی راکد و رها شده در مساحتی به میزان ۱۰۰ هکتار طی برگزاری نشست های حل اختلاف و داوری در هفت ماهه امسال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی بهرامی زاده گفت: با سیاست‌های دولت و حمایت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مانند سال گذشته به‌ استان‌ها ابلاغ شده است تا با توجه به کمبود زمین صنعتی در برخی شهرک‌ها و نواحی صنعتی تقاضا محور استان، قراردادهای راکد و بلاتکلیف فسخ و آن قراردادها مجددا به چرخه صنعت و تولید استان بازگردانده شوند تا از این طریق بتوان زمینه اشتغال جوانان و کارآفرینان و جذب سرمایه گذاران جدید در استان را فراهم کرد.

وی بیان کرد: نشستهای حل اختلاف و داوری به منظور تعیین تکلیف؛ پیگیری و بررسی حقوقی قراردادهای واگذاری زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی تشکیل شده و با متقاضیانی که در موعد مقرر نسبت به ارائه نقشه‌ها و اخذ مجوز ساخت و ساز و پایان کار اقدام ننموده و در قطعه زمین تحویلی شروع به ساخت و ساز نکرده باشند و زمین‌های خریـداری شـده را راکـد نگه دارند، طبق دستورالعمل سازمان صنایع کوچکهای و شهرک های صنعتی ایران تعیین تکلیف می شوند.

وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت موجود در شهرک‌ها برای ایجاد واحدهای صنعتی در اولویت قرار دارد، از این رو میزان پیشرفت عملیات اجرایی طرح‌ها و نیز ساخت و ساز واحدهای صنعتی به دقت کنترل و پایش شده و اگر چنانچه اقدامی از سوی طرف‌های قرارداد در مهلت های مقرر قانونی انجام نگیرد، بر اساس ضوابط و قوانین موجود نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: از آنجا که برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها هزینه‌های هنگفتی شده است، با کمک و‌ همراهی ارزشمند مجموعه دستگاه های نظارتی به خصوص دادگستری کل و دادستانی مرکز استان اجازه نمی‌دهیم تا اراضی شهرک‌ها و‌ نواحی صنعتی توسط عده‌ای سودجو بدون ساخت و ساز رها شده و وارد فعالیت‌های سفته بازی و دلالی شود.

زمین های در اختیار شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی هشت هزار و ۶۰۰ هکتار است که عملیات اجرایی در پنج هزار و ۴۰۰ هکتار آن انجام گرفته و از این میزان ۶۰۰ هکتار به واحدهای صنعتی تعلق دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز