خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی کشتارگاه دام صنعتی مهمترین چالش دامپزشکی تربت‌حیدریه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۲۵۸

رئیس شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه گفت: تنها کشتارگاه صنعتی این شهرستان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، نزدیک به ۶ سال است که هنوز به بهره‌برداری نرسیده و برای شهرستانی که در حکم بارانداز دام شرق کشور است، یک چالش بزرگ محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، ابوالحسن سیدین افزود: این کشتارگاه منطقه‌ای و به شهرستان‌های اطراف خدمات می‌دهد و هنوز سهامداران کشتارگاه صنعتی قدم نهایی را بر نداشته و با اخذ تسهیلات دولتی قول داده‌اند تا پایان امسال کشتارگاه را به بهره‌برداری برسانند.

رئیس شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه به دومین مشکل موجود در این خطه اشاره و اظهار کرد: متاسفانه هنوز در تربت‌حیدریه مرکز بسته‌بندی برای گوشت قرمز وجود ندارد و اگر بخش خصوصی پا پیش بگذارد، بازگشت سرمایه و سود سرمایه‌گذاریش، تضمینی خواهد بود.

سیدین همچنین به مشکلات همکاران خود اشاره کرد و گفت: با وجود حجم بالای کار، اما تلاش‌های این عزیزان به چشم نمی‌آید و غالب همکارانی که به تزریق واکسن تب مالت مبادرت می‌ورزند، خودشان نیز مبتلا به آن می‌شوند و مهمتر آنکه هنوز حرفه دامپزشکی در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور شناخته و تایید نشده‌است.

رئیس شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه در ادامه به تشریح عملکرد نیمه نخست امسال اشاره و اظهار گفت: از ابتدای امسال نزدیک به یک میلیون ۲۵۰ هزار راس دام در مقابل بیمای‌های مشترک دام و انسان،مانند تب مالت، شاربن، هاری و دیگر بیماری‌های دامی ، به صورت رایگان واکسینه شدند.

سیدین افزود: همچنین پنج هزار و ۲۵۰ تست سل از گاوداری‌ها و ۶ هزار و ۳۰۰ مورد خون گیری از گاوها برای تشخیص بیماری های مشترک سل و تب مالت انجام شد، ۲ هزار و ۱۰۳ مورد بازدید از مراکز عرضه فراورده‌های خام انجام که حاصل آن‌ها ۲ تن و ۷۰۰ کیلوگرم معدومی بود و در پیوند با این‌ها، ۲۷ مورد پرونده قضایی گشوده شد. 

وی گفت: همچنین در مدت یاد شده،درکشتارگاههای دام و طیور  ۷۷ راس گوسفند، ۳۸ راس گاو و هفت هزار و ۲۸۶ قطعه مرغ زنده به دلیل مریضی، از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم شدند.

نظارت بر کشتار ۶۴ هزار و ۴۱۸ راس دام سبک و ۲ هزار و ۱۷ راس دام سنگین و نیز یک میلیون ۲۶۴ هزار و ۸۹ قطعه طیور، از دیگر اقداماتی بود که سیدین به آنها اشاره کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی تربت‌حیدریه همچنین گفت: از مجموع ۱۲۰ واحد مرغداری (مرغ گوشتی) نزدیک به ۸۵ واحد فعال هستند و در شش ماهه اول سالجاری با افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی در این واحدها مواجه شدیم.

سیدین افزود: امسال همچنین یک واحد ۱۶۰ هزار قطعه‌ای مرغ تخم‌گذار به بهره‌برداری رسید که با راه‌‌اندازی آن جمع واحدهای فوق به چهار واحد رسید و این هم به نفع شهرستان و هم به نفع استان است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز