خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان:

ضریب حفاظتی منطقه تحت مدیریت الموت افزایش خواهد یافت

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۶۴۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: افزایش ضریب حفاظتی مناطق تحت مدیریت در منطقه الموت با احداث محیطبانی و افزایش تعداد محیط بان‌ها صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، مهران شنتیایی گفت: منطقه حفاظت شده الموت به مساحت بیش از 56 هزار هکتار،  زیستگاه کوهستانی مهم برای گونه‌های ارزشمند حیات وحش جهت زیست و تکثیر است و از جانوران شاخص آن می‌توان کل و بزکوهی، پلنگ، خرس، سیاهگوش، گرگ، گراز و کبک دری را نام برد.  

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: بزرگترین زیستگاه کل و بز استان قزوین در منطقه الموت قرار دارد و تعداد قابل توجهی کل و بزکوهی در این منطقه مشاهده می‌شود و گونه کمیاب کبک دری در ارتفاعات سیالان زاد آوری دارد.

وی اضافه کرد: افزایش تعداد پاسگاه‌های محیط بانی در منطقه حفاظت شده الموت در دست اقدام است که به زودی به ظرفیت حفاظت از تنوع زیستی استان افزوده می‌شود.

شنتیایی افزود: منطقه حفاظت شده الموت در شمال استان قزوین قرار دارد و به دلیل دارا بودن زیستگاه‌های بارز کوهستانی و وجود کوه‌های سر به فلک کشیده، زمینه را جهت حضور انواع گونه‌های حیات وحش فراهم کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز