خبرگزاری کار ایران

ابلاغ خرید تضمینی ۲۳۰ هزار تن گندم در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۵۵۷

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: خرید تضمینی ۲۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان برای سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مجید اسماعیلی با اعلام این خبر: تحقق کامل برنامه خرید تضمینی ابلاغی با توجه به گستردگی اراضی دیم در استان قزوین در گرو بارندگی های مناسب و مدیریت مطلوب مزرعه از سوی کشاورزان در مراحل کاشت، داشت و برداشت است.

این مسئول با بیان اینکه کار خرید تضمینی گندم در استان قزوین هرساله از خرداد تا شهریورماه، همزمان با برداشت این محصول در مزارع دیم، آبی، نقاط گرمسیر و سردسیر انجام می شود، تصریح کرد: سال زراعی گذشته خرید تضمینی ۲۲۷ هزار تن گندم به استان قزوین ابلاغ شده بود که به دلیل کاهش شدید بارندگی ها، این میزان به ۱۶۰ هزار تن کاهش یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قزوین سال گذشته رتبه یازدهم کشور را در خرید تضمینی گندم از کشاورزان به دست آورد.

وی یادآور شد: مطابق سال های اخیر برنامه خرید تضمینی کلزا نیز با هدف کمک به تامین دانه های روغنی در دستور کار قرار خواهد داشت.

اسماعیلی با بیان اینکه خودکفایی در تولید محصولات مهم غذایی از اولویت ها و سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود، خاطرنشان کرد: دولت با هدف تامین امنیت غذایی هرساله اقدام به خرید تضمینی محصولات مهم و استراتژیک کشاورزی از جمله گندم، جو و کلزا می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز