خبرگزاری کار ایران

شورای شهر همدان خبر داد ؛

آلودگی 50 درصد پارک‌های همدان به انگل حیوانات/ضرورت ساماندهی حیوانات بی سرپرست

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۰۲۶

نایب رئیس شورای شهر همدان از آلودگی پارک‌های همدان به انگل توکسوکارا خبر داد و گفت: 50 درصد پارک‌ها به انگل توکسوکارای موجود در مدفوع سگ‌ها و گربه‌ها آلوده است که سبب ایجاد بیماری کرم آسکاریس در انسان‌ می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان، سعید نظری در خصوص جولان سگ‌های بی‌سرپرست در شهر همدان اظهار کرد: کنترل حیوانات بی‌سرپرست شامل سگ و گربه برعهده شهرداری‌هاست و باید این وظیفه به درستی انجام شود.

وی با اشاره به مراقبت و جلوگیری از گسترش بیماری‌های انگلی و شماره‌گذاری حیوانات بی‌سرپرست توسط شهرداری‌ و انجمن‌های حمایت از حیوانات گفت: کمیسیون خدمات شهری و معاونت خدمات شهری برنامه‌های مناسبی برای سگ‌های بی‌سرپرست دارند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان افزود: در روزهای اخیر جلسه‌ای با دو انجمن حمایت از حیوانات همدان برگزار و مباحث خوبی در این زمینه مطرح و مقرر شد در هفته حمایت از حقوق حیوانات از 7 تا 14 مهرماه برنامه‌های علمی مختلفی با همکاری اساتید دانشگاه، انجمن‌های حمایت از حیوانات، شهرداری و سایر دستگاه‌های مرتبط برگزار شود.

وی گفت: اراده‌ای در شهرداری و شورای شهر وجود دارد که با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط، ضمن رعایت حقوق حیوانات، مراقب سلامت افراد جامعه به ویژه کودکان باشیم و با کنترل جمعیت حیوانات بی‌سرپرست، حفظ سلامتی مردم تضمین شود.

نظری با بیان اینکه متأسفانه تعداد بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات به ویژه سگ و گربه در حال افزایش است افزود: برخی از این بیماری‌ها آسیب‌های اقتصادی و بهداشتی زیادی به دنبال دارد.

وی تأکید کرد: افزایش جمعیت‌ سگ‌ها و انتشار فضولات آنها در پارک‌ها و حاشیه شهر بیماری خطرناک کیست هیداتیک را گسترش می‌دهد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان افزود: برای مثال با آلودگی دام‌ها به کیست هیداتیک، احشا و جگر گوسفندان که یک ماده غذایی ارزشمند است به ماده‌ای خطرناک و فاقد ارزش تبدیل می‌شود و معدوم‌سازی آنها خسارت زیادی به دامپروران وارد می‌کند، انسان‌ها نیز در صورت ابتلا، تا پایان عمر با آن درگیر خواهند بود.

وی با بیان اینکه پژوهش‌های خوبی در خصوص بیماری‌های انگلی ناشی از سگ و گربه در همدان انجام شده،گفت: طبق این تحقیقات بیش از 50 درصد پارک‌ها به انگل توکسوکارای موجود در مدفوع سگ‌ها و گربه‌ها آلوده است که سبب ایجاد بیماری کرم آسکاریس در انسان‌ها می‌شود.

نظری یادآور شد: ما نگاه جامعی به موجوداتی مانند سگ و گربه داریم زیرا همه مخلوقات خداوند متعال هستند و نمی‌خواهیم به آنها آسیب وارد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه کنترل و نظارت بر حیوانات به هماهنگی و آگاهی مردم نیاز دارد افزود: اطلاع‌رسانی دستگاه‌های مربوطه و سازمان‌های مردم نهاد در دستیابی به این مهم مؤثر است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به حمایت شهروندان داوطلب و علاقمند به حفظ حقوق حیوانات، در ادامه از آنها درخواست کرد همانند گذشته مساعدت‌های مالی و غیرمالی خود را به این مهم اختصاص دهند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه زنده‌گیری، علامت‌گذاری، درمان، نگهداری یا واگذاری نژادهای اصیل به دامداران و افراد متقاضی از جمله کارهای مراکز نگهداری حیوانات است گفت: طرح‌های خوبی طی چند سال اخیر در این خصوص اجرا شده و بنده نیز به عنوان عضو کمیسیون خدمات شهری؛ موضوع را جدی پیگیری می‌کنم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز