خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

شرکت بیش از دو هراز شاعر در هفتمین کنگره شعر اربعین/ارسال بیش از ۶۰۰ اثر به این دوره

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۹۸۴

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: دو هزار و ۹۴۰ شاعر از سراسر کشور اشعار خود را به زبان های ترکی و فارسی به دبیرخانه کنگره ارسال کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، حجت‌الاسلام حسن شعبانی در نشست خبری هفتمین کنگره‌ی شعر ملی اربعین اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امسال در ایام صفر و اربعین، هفتمین کنگره‌ی شعر خود را با عنوان «شعر اربعین» در سطح ملی برگزار خواهد کرد که تا به امروز بیش از ۶۰۰ اثر فاخر به هفتمین کنگره‌ی شعر ملی اربعین ارسال شد و ۲۹۴ شاعر از سراسر ایران به زبان‌های ترکی و فارسی، آثار خود را ارسال کرده‌اند.

وی ادامه داد: اختتامیه این کنگره، دوم مهر ظهر در پردیس سینمایی قدس برگزار خواهد شد که داوران ملی و به نامی همچون قاسم صرافان، سعید بیابانکی و جمشید علیزاده ما را همراهی خواهند کرد. 

وی در خصوص محورهای این کنگره افزود: مدح و مرثیه در شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش، امام حسین (ع) نماد مقاومت اسلامی و استکبارستیزی برای شیعیان جهان، پیاده‌روی اربعین، جلوه‌ای از شکوه علوی و ظهور مهدوی، جابر نخستین زائر اربعین، استکبارستیزی و دفاع از حریم ولایت علوی و نبوی، نقش امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در احیا نهضت عاشورا، حضرت عباس (ع) و جایگاه اطاعت از ولی و نقش نوجوانان و نونهالان آل هاشم در واقعه کربلا از جمله محورهای این کنگره هستند که شاعران در سطح ملی آثار خود را فرستاده‌اند و امیدواریم که خروجی آن برای عرصه فکر و فرهنگ مبارک باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی گفت: اشعار برگزیده و منتخب را در ویژه نامه‌ای به چاپ خواهیم رساند که ارتباط ما با مداحان بسیار وسیع است و با افتخار اشعار را در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

وی یادآور شد: ۳۱ شهریور ماه آخرین مهلت ارسال آثار است و شعرایی را نیز به عنوان میهمان ویژه دعوت کرده‌ایم که از جمله می‌توان به استاد عسگر شاهی از اردبیل،  علی حنیفه از زنجان، مجید طاعی از قم، وحید قاسمی از تهران و  محمد میرانی از ارومیه اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز