خبرگزاری کار ایران

تزریق بیش از ۱۳۵ هزار دُز واکسن کرونا در تربت حیدریه

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۸۸۴

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌ حیدریه گفت: تاکنون ۱۳۵ هزار و ۲۷۴ دُز واکسن به افراد واجد شرایط و گروه‌های هدف در مناطق زیر پوشش این دانشگاه تزریق شده است.

به گزارش ایلنا، الهام بهره‌مند گفت: از این شمار تزریق واکسن ۹۳ هزار و ۹۹۹ دُز در مرحله نخست و ۴۱ هزار و ۲۷۵ دُز در مرحله دوم بوده است.

وی اظهار کرد: واکسیناسیون گروه‌های سنی نیز بر اساس اعلام وزارت بهداشت و سهمیه‌ای که اختصاص پیدا کند انجام می‌شود و تاریخ دقیقی نمی‌شود برای آن اعلام کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌ حیدریه گفت: واکسن‌ها از بروز شکل حاد بیماری و مرگ‌ومیر بر اثر کرونا تا حد زیادی جلوگیری می‌کنند اما این به معنای مصونیت کامل و عدم ابتلا به کرونا نیست.

بهره‌مند افزود: فرد واکسینه شده چنانچه نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بی‌تفاوت باشد، ممکن است به سرعت به کرونا مبتلا شود.

وی ادامه داد: اگرچه واکسن‌ها سیستم ایمنی را در مقابل کرونا تقویت می‌کنند اما این به معنای عدم ابتلای همیشگی به کرونا نیست و هر لحظه ممکن است فرد واکسینه شده به‌عنوان یک ناقل خاموش، کرونا را به اطرافیان خود انتقال دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌ حیدریه گفت: افراد واکسینه شده در صورت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ دچار مرگ و میر و عوارض جدی ناشی از بیماری نخواهند شد، اما عواقب ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از عوارض احتمالی و نادر واکسن‌ها بسیار بیشتر است و واکسیناسیون یک امر ضروری برای حفظ سلامت هر فرد و جامعه به‌شمار می‌رود.

بهره منده با بیان این‌که در ۳۴ مرکز خدمات جامع سلامت این خطه، واکسیناسیون در حال انجام است، گفت: در شهر تربت‌ حیدریه مرکز تجمیعی شهدای مدافع سلامت فعال است، فرهنگیان در مرکز واکسیناسیون تجمیعی فرهنگیان واکسینه می شوند و در سایر مراکز خدمات جامع سلامت روستایی، کار واکسیناسیون جمعیت روستایی در حال انجام است.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌ حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن در سه شهرستان تربت‌ حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز