خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور عشایر اردبیل تاکید کرد؛

ضرورت پالایش دفترچه‌های عشایری در استان / خروج 5 هزار دفترچه عشایر از چرخه خدمات / مرحله دوم پالایش آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۸۱۳

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: دفترچه های عشایری بی رویه صادر شده به طوریکه در مرحله اول پالایش، 5 هزار دفترچه عشایری در استان ابطال شد.

به گزارش ایلنا، معرفت آذری در جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی در خصوص پالایش مرحله دوم دفترچه های عشایری عنوان کرد: عشایر واقعی استان اردبیل 12 هزار و 800 خانوار است و اداره کل امور عشایر اردبیل در حال حاضر به تعداد زیادی صاحبان دفترچه های عشایر خدمات ارائه می دهد که در این صورت حق عشایر واقعی و کوچنده از بین می رود.

وی افزود: عشایر استان با 66 هزار و 500 نفر جمعیت 4/5 درصد جمعیت استان و 6/5 درصد جمعیت عشایر کشور را تشکیل می دهد؛ این در حالی است که تعداد دفترچه های در دست عشایر کوچنده و غیر عشایر بیش از یک هزار و 800 دفترچه عشایری است.

مدیر کل امور عشایر استان اردبیل اذعان کرد: متاسفانه تعداد دفترچه های عشایری بی رویه صادر شده و اداره کل را در ارائه خدمات و توزیع نهاده های دامی و آرد با مشکل روبرو کرده به بطوریکه با پالایش مرحله اول دفترچه های عشایری تعداد 5 هزار دفترچه عشایری در دست غیر عشایر کوچنده باطل و از چرخه ارائه خدمات خارج شده است.

آذری در ادامه گفت: طبق آیین‌نامه ساماندهی، عشایر به کسی گفته می شود که دارای ساخت اجتماعی قبیله ای و اتکای معاش به دامداری و شیوه زندگی شبانی مبتنی بر کوچ را دارا باشد.

در پایان این جلسه نمایندگان ادارات با ارائه راهکارهای لازم و همکاری  با اداره کل  امور عشایر جهت شناسایی عشایر کوچنده واقعی قول همکاری دادند و مقرر شد در اسرع وقت با تبادل اطلاعات نسبت به حذف دفترچه های غیر عشایر کوچنده با پالایش مرحله دوم اقدامات اساسی در این خصوص انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز