خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر بندرعباس:

اجتناب اعضای شورا از اعمال نفوذ و فشار در به کارگیری نزدیکان به خود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۴۳۵

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: اعضای شورا باید بر اساس اختیارات خود بر عملکرد شهردار در اعطای مسئولیت به افراد، از طریق ابزار قانونی نظارت داشته باشند و از اعمال نفوذ و فشار در بکارگیری افراد و نزدیکان به خود اجتناب کنند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، عیسی عباسی در ششمین جلسه شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: نباید فرهنگ فقط به نصب بنر و نمادهای تبلیغاتی در سطح شهر محدود شود بلکه باید توانایی و امکانات شهرداری بصورت متوازن جهت کمک و هم افزایی اجرای برنامه های مناسبتی و آیینی در اختیار مسجد محلات قرار گیرد تا مردم همراهی و همدلی بیشتری را از سوی مجموعه مدیریت شهری با خود شاهد باشند.

وی در خصوص شیوع گسترده بیماری دلتا کرونا و تحلیل رفتن توان کادر درمان گفت: از سرپرست شهرداری تقاضا دارم با توجه به تحلیل رفتن توان کادر درمان در شرایط بحرانی بوجود آمده، در سریع ترین زمان با مهیا کردن تمامی امکانات و ظرفیت های موجود در مجموعه شهرداری بندرعباس به کمک مجموعه بهداشت و درمان و مردم شهر بشتابند.

عباسی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس پس از پشت سر گذاشتن مرحله رقابت و کسب اکثریت آرا اکنون به یک خانواده ۱۱ نفره تبدیل شده اند عنوان کرد: اعضای شورا ضمن پرهیز از تحت تاثیر قرار گرفتن نظرات‌ شخصی و گروهی برخی افراد در خارج از شورا با مشورت و همفکری باید در خصوص مسائل مهم مربوط به زندگی و رفاه مردم شهر در کنار هم تصمیم گیری کنند و اجازه ندهیم افراد خارج از شورا برای اعضای شورا تعیین تکلیف کنند.

وی افزود: قبل از شروع به کار شورای ششم، بازدید میدانی از محلات بافت فرسوده شهر انجام شد که پیگیری نتایج این بازدیدها پس از جمع بندی لازم تا فراهم شدن موجبات رضایت مردم ساکن در این محلات، با جدیت و اهتمام لازم از سوی شورای اسلامی شهر بررسی و انجام خواهد شد.

این عضو شورا ادامه داد: براساس ماده ۷۴ قانون شورا، دخالت هر یک از اعضای شورا در نصب و عزل مستقیم کارکنان شهرداری ها و یا شرکت ها و موسسات وابسته به آنها ممنوع است، طبق این قانون شهردار منتخب در انتصابات مختار است و اعضای شورا باید بر اساس اختیارات خود بر عملکرد شهردار در اعطای مسئولیت به افراد، از طریق ابزار قانونی نظارت داشته باشند و از اعمال نفوذ و فشار در بکارگیری افراد و نزدیکان به خود اجتناب کنند.

عباسی عنوان کرد: انتصابات صورت گرفته در شهرداری نیز کمتر براساس شایستگی بوده و مدیران، عمدتا سفارشی و براساس فعالیت های سیاسی و یا خانوادگی خارج از شهرداری منصوب شده اند.

وی اضافه کرد: استخدام و انتصاب اتوبوسی یک طیف خاص در دوره گذشته باعث شده برخی کارمندان شایسته و توانمند شاغل در شهرداری هیچ پیشرفتی را برای خود متصور نباشد.

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: در ابتدا قول می دهم که جلوی انتصابات افراد تحمیل شده به شهرداری بایستم و در جهت ارتقای سطح رفاهی، شغلی و بروز شدن پرداخت حقوق و مزایایشان کوشا باشم.

عباسی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین خواسته های مردم رسیدگی به این تخلفات و برخورد قانونی با مسببان است، همچنین بدبین شدن جامعه نسبت به شهرداری بندرعباس که باید توسط شهردار جدید این موضوع مورد بررسی و اهتمام ویژه قرار گیرد و تا زمان خشکانده شدن شاخه و ریشه های فساد آفرین، مجازات عوامل این بدبینی ها توسط مراجع ذی صلاح و بازگشت اعتماد جامعه به این مجموعه، پیگیری و دنبال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز