خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار خبر داد؛

کاشت بیش از ۶۶ هزار اصله درخت در مقابل منازل شهروندان مشهدی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۲۵۸

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از کاشت بالغ بر ۶۶ هزار اصله انواع درخت غیر مثمر، بنا به درخواست مردمی، در معابر فرعی و مقابل منازل شهروندان از سال ۹۲ تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: درختان به عنوان اصلی ترین عنصر حیات بخش محیط های شهری که دارای اثرات اکولوژیک منحصر به فردی هستند از اهمیت بسیار بالایی در کلانشهرها برخوردارند و در همین راستا طی سال‌های اخیر با اقدامات گسترده‌ای از سوی مدیریت شهری مشهد، تلاش شده است تا با برنامه ریزی های گسترده ای حجم و تعداد این مخلوقات ارزشمند در فضاهای باز شهری کلانشهر مشهد به طور قابل توجهی افزایش یابد.

وی افزود: در همین راستا  در سال های اخیر، سرانه فضای سبز شهری به ازای هر شهروند مشهدی به طور قابل توجهی افزایش داشته است؛ به گونه‌ای که آمارها حاکی از آن است که طی ۱۰ سال گذشته سرانه فضای سبز شهر مشهد رشدی حدود دو برابر داشته است و تا پایان سال ۱۴۰۰ به بیش از ۲۰ مترمربع به ازای هر شهروند مشهدی خواهد رسید.

یعقوبی ادامه داد: علاوه بر برنامه‌ریزی برای توسعه فضای سبز از طریق احداث بوستان های شهری، کمربندهای سبز، بوستان‌های خطی و...  در سال های اخیر تلاش شده است تا با کاشت درختان در معابر فرعی و مقابل منازل شهروندان، به عنوان یکی از مهمترین فضاهای شهری، از اثرات مثبت اکولوژیک حضور درختان در محیط‌های شهری به صورت متوازن در تمام نقاط شهر استفاده شود.

وی گفت: در همین راستا طی هشت سال گذشته و بر اساس درخواست شهروندان، بالغ بر ۶۶ هزار اصله درخت در معابر فرعی و مقابل منازل شهروندان، کاشته شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: علاوه بر ارائه خدمت در زمینه کاشت درخت در معابر فرعی، اقدامات دیگری نظیر هرس، فرم دهی و اصلاح، سمپاشی، آزادسازی طوقه، اصلاح تشتک و ترمیم آبخور درختان، نظم دهی به درختان باحذف درختان نابجا، قطاعی درختان خشک و بن کنی درختان خشک شده نیز در این معابر صورت می گیرد که در این میان هرس و فرم دهی درختان مقابل منازل برای بیش از ۲۵۰ هزار اصله درخت، بیشترین حجم فعالیت صورت گرفته برای درختان در معابر فرعی بوده است.

معاون شهردار مشهد خاطرنشان کرد: همه شهروندان می‌توانند در تمام ایام سال از طریق سامانه جامع فضای سبز شهر مشهد به نشانی GSMS.MASHHAD.IR نسبت به ثبت درخواست دریافت نهال غیر مثمر رایگان اقدام و در صورت درخواست هرگونه خدمات نظیر هرس، سمپاشی ،کاشت نهال ،ترمیم واحداث آبخور درخت ، از سوی اکیپ‌های امداد گیاه از طریق شماره تلفن ۱۳۷ درخواست خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز