خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری خبر داد:

جمع آوری بیش از ۳ هزار شهروند بی‌خانمان مشهدی در فروردین ماه

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۵۰۱

سرپرست سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت:سرپرست سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: از ابتدای فروردین ماه سال ۱۴۰۰ تا پایان آن ۳ هزار و ۷۴۰ نفر از شهروندان بی‌خانمان جمع‌آوری شده‌اند، این رقم از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا روز ششم آن ۳۱۷ نفر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید مجتبی منتظری در خصوص حمایت از نهادهای عمومی و تشکل ها در سال گذشته، اظهار کرد: در این بخش تعداد تشکل ها و نهادهای مشارکت شده هزار تشکل و سازمان مردم نهاد، مشارکت در تامین سرویس ایاب ذهاب ( اتوبوس) ۴۳۰ دستگاه اتوبوس، تعداد تفاهم نامه های حمایتی منعقد شده ۳۲ تفاهم نامه و طرح توانمندسازی سازمان های مردم نهاد ۵ دوره کارگاه بوده است.

وی در خصوص اقدامات پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سال گذشته، افزود: در بخش طرح سایبان امید ۳۹ هزار و ۴۰۰ نفر برنامه و در طرح محله امید ۲۳ محله در قالب ۲۰ اقدام مشارکتی برنامه های محقق شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در خصوص طرح سایبان مهر و (تعداد کودک شناسایی شده)، بیان کرد: در قالب این طرح ۳۲۹ کودک شناسایی شده است. همچنین در طرح کودک توانا (توانمندسازی کودکان کار) ۵۰ نفر کودک کار موفق به دریافت آموزش های فنی و روانشناسی شده اند.

منتظری با اشاره به اینکه از تاریخ ۱۵ مهرماه سال گذشته تا ۶ فروردین ماه سال جاری ۸ گرمخانه ثابت و دو گرمخانه سیار به ارائه خدمات به شهروندان بی خانمان پرداخته است، تاکید کرد: تعداد کل پذیرش گرمخانه های ثابت ۲۴ هزار و ۴۳۳ مورد نفر شب است.

وی تصریح کرد: اقامت شبانه، توزیع غذای گرم در دو نوبت شام و صبحانه، ارئه پک بهداشتی به مراجعین و ارائه خدمات ابتدایی پرستاری از جمله خدمات ارائه شده در گرمخانه ها طی این مدت مذکور بوده است.

سرپرست سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه تعداد غذاهای توزیع شده در مکان تجمع افراد بی خانمان توسط دو گرمخانه سیار و گشت های ارائه خدمات سیار در مناطق ۴۸ هزار و ۹۳۵ مورد بوده، عنوان کرد: تعداد سرکشی به مکان تجمع افراد بی خانمان توسط دو گرمخانه سیار و گشت ارائه خدمات سیار در مناطق هزار و ۴۸۳ مورد بوده است.

منتظری با بیان اینکه تعداد پتو و لباس توزیع شده در مکان تجمع افراد بی خانمان توسط دو گرمخانه سیار و گشت های ارائه خدمات سیار در مناطق ۴ هزار و ۷۰۵ مورد بوده، خاطرنشان کرد: علاوه بر این تعداد ماسک های توزیع شده در مکان تجمع افراد بی خانمان توسط دو گرمخانه سیار و گشت های ارائه خدمات سیار مناطق ۳۹ هزار و ۲۱۰ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای فروردین ماه سال ۱۴۰۰تا پایان آن ۳ هزار و ۷۴۰ نفر از شهروندان بی خانمان جمع آوری شده اند، اضافه کرد: این رقم از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا روز ششم آن ۳۱۷ نفر بوده است.

سرپرست سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه تعداد افراد منتقل شده به صورت داوطلبانه به کمپ های ترک اعتیاد ۵۳ مورد بوده، ادامه داد: از این تعداد ۵۰ مورد آقا و ۳ مورد خانم بوده اند.

منتظری با بیان اینکه تعداد افراد منتقل شده به بیمارستان و درمانگاه برای شروع روند درمان ۱۵ نفر بوده، تصریح کرد: تعداد افراد دریافت کننده خدمات پرستاری اولیه در مکان تجمع افراد بی خانمان ۱۰۰ نفر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز