خبرگزاری کار ایران

آتش سوزی در ۳۰ هکتار از طبیعت خراسان رضوی طی سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۱۳۹

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در ۶ رخداد جداگانه، دامنه آتش‌سوزی در مناطق زیست محیطی تحت حفاظت خراسان رضوی از ابتدای امسال به ۳۰ هکتار رسیده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، ابوالفضل شعبانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: حضور و اقدام به‌هنگام نیرو‌ها برای مهار موارد آتش‌سوزی در خراسان رضوی موجب شده امسال حتی با وجود تداوم پدیده خشکسالی موارد حریق در طبیعت خراسان رضوی و خسارات ناشی از آن به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

وی افزود: میزان آتش‌سوزی در مناطق تحت حفاظت امسال در مقایسه بامدت مشابه پارسال بیش از ۸۰ درصد کاهش دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: همچنان احتمال شعله‌ور شدن آتش در مناطق زیست محیطی تحت حفاظت در خراسان رضوی به علت استمرار وضعیت خشکسالی، گرمای هوا و خشکیدن پوشش گیاهی در سطح طبیعت وجود دارد.

شعبانی فر بیان کرد: همکاری مردم اعم از روستاییان، عشایر و گردشگران امر بسیار مهم و موثری در جلوگیری از آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی و یا مهار آن است، زیرا چنین کمک‌هایی از ایراد خسارت سنگین در محیط زیست ممانعت می‌کند.

وی تصریح کرد: علاوه بر گرمای هوا و وقوع آتش سوزی در چنین شرایطی، خطا‌های انسانی و بی توجهی گردشگران در برافروختن آتش در مناطق از عوامل مهم ایجاد آتش سوزی محسوب می‌شود که به استناد بند "ه‌" ماده ۱۳ قانون شکار و صید کسانی که عملکرد آن‌ها موجب ایجاد آتش در مناطق تحت حفاظت و چهارگانه شود به ۹۱ روز تا سه سال حبس محکوم می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز