خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک ملی بمو خبر داد:

حریق بیش از ۴ هکتار از اراضی پارک ملی بمو / منشا آتش باغ‌های حاشیه‌ای بود

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۶۹۹

رئیس پارک ملی بمو از حریق بیش از ۴ هکتار از اراضی این منطقه خبر داد و گفت: خوشبختانه با حضور به موقع محیط بانان، نیروهای آتش نشانی، فعالان زیست محیطی، نیرو های مردمی و بسیج این آتش سوزی مهار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زرقان، علی آرندی افزود: قسمت هایی از مناطق حفاظت شده پارک ملی بمو‌ دچار حریق شد.

وی  ادامه داد: عامل آتش سوزی مشخص شده و ظاهرا خطای انسانی علت این اتفاق تلخ بوده است.

آرندی با اشاره به اینکه به باغداران حاشیه بمو درباره علف زنی باغ‌های خود تذکر کتبی و شفاهی داده شده،گفت: در آتش سوزی روز گذشته منبع حریق از باغ‌های حاشیه بمو بوده و متاسفانه به دلیل نبود آتش بر و وجود علف های هرز، حجم زیادی از باغ های انگور در حاشیه بمو خسارت بسیاری متحمل شدند.

آرندی اضافه کرد: درقسمت های بسیاری از پارک ملی بمو با استفاده از گریدلر و لودر آتش بر احداث شده است اما در برخی مناطق که مجاورت داشته با باغ های شهری و همچنین بدلیل صعب العبور بودن مسیر امکان ایجاد آتش بر وجود نداشت.

رئیس پارک ملی بمو از برگزاری جلسات و آموزش های مردمی و فعالان زیست محیطی برای مقابله با بحران آتش سوزی احتمالی پارک ملی بمو در فصل تابستان نیز اشاره کرد و گفت: در هفته های گذشته ۲ مرحله آموزشی با حضور بیش از ۳۰ فعال زیست محیطی در جهت مقابله با بحران احتمالی برگزار شده است.

رئیس پارک ملی بمو در قسمت های پایانی سخنان خود تابستان امسال را بسیار سخت و پر خطر برای منطقه حفاظت شده بمو دانست و تاکید کرد: همه مردم بویژه باغداران و کشاورزان حاشیه بمو باید با هشیاری و احساس مسئولت در مقابل طبیعت عمل کنند تا از خطرات ناشی از آتش سوزی در تابستان امسال عبور کنیم.

پارک ملی بمو ۴۸ هزار هکتار وسعت دارد و یکی از مناطق چهارگانه طبیعی در استان فارس است. طی چند سال گذشته همواره شاهد آتش سوزی های متعدد در این منطقه حفاظت شده بوده‌ایم به گونه‌ای که در یکی از آتش سوزی‌ها گونه‌های زیادی از حیات وحش و گیاهان در آتش سوختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز