خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

آمار فوتی‌های کرونایی از مرز 2 هزار نفر گذشت / بستری 157 بیمار جدید و فوت 13 نفر در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۳۲۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری 157 بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته در استان خبر داد.

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: با توجه به افزایش بیماران مراجعه کننده به مراکز اورژانس کرونایی در استان، ظرفیت اورژانس ها کاملا پر بوده و کار سیستم درمان بشدت دچار مشکل شده و با توجه افزایش تعداد بیماران، کمبود تعداد پرستاران موجود و کمبود اکسیژن، از مردم درخواست داریم در این وضعیت بحرانی که سنگین ترین خیز را در طی یک و نیم سال تجربه می کنیم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد فروکش این بیماری خطرناک در استان باشیم.

وی افزود: متاسفانه در شبانه روز گذشته 157 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان ها بستری شده اند که به علت کمبود تخت های بیمارستانی تعداد 167 بیمار با بهبودی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شده اند؛ در مدت یاد شده 13 فوتی کرونایی نیز از سطح استان گزارش شده است؛ در حال حاضر آمار فوتی های ناشی از کرونا در استان از مرز 2 هزار نفر گذشته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 874 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد وضعیت 117 بیمار وخیم گزارش شده است؛ بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستان های بیله سوار، نیر، نمین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در رابطه با آخرین آمار تزریق واکسن‌های کرونا در استان نیز بیان کرد: در نوبت اول برای 272 هزار و 169 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 69 هزار و 715 نفر در برابر کرونا واکسینه شده اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 341 هزار و 884 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

حبیب زاده در پایان خاطرنشان کرد: افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و پس از دریافت پیامک نوبت دهی، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز