خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

تکمیل ظرفیت پذیرش بیماران کرونا در بیمارستان های مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۲۴۹

مسئول روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ظرفیت پذیرش و بستری بیماران کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان های استان مرکزی تکمیل شده و دیگر تخت خالی برای ارائه خدمات بستری به مراجعان کووید 19 وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یاسر قربانی افزود: ظرفیت آخرین مرکز درمانی هدف گذاری شده برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ولیعصر (عج) اراک نیز شامگاه گذشته تکمیل شد.

وی ادامه داد: نقاهتگاه بیمارستان امیرالمومنین (ع) به عنوان بخش کمکی و پشتیبان این بیمارستان، خدمات درمان سرپایی برای بیماران کووید 19 دارد و روزانه به 500 بیمار مبتلا به ویروس کرونا ارائه خدمت می‌کند.

مسئول روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از هیئت‌های مذهبی در حواشی شهر اراک به هیچ عنوان پروتکل‌های بهداشتی کرونا را رعایت نمی‌کنند که این مسئله در روزهای پیش رو می‌تواند بحران جدی ایجاد کند.

قربانی با اشاره به اینکه رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی باعث تضعیف روحیه کادر بهداشت و درمان می‌شود، تصریح کرد: از مردم انتظار می رود که با زدن ماسک و ماندن در منزل مدافعان سلامت را یاری دهند و با توجه به پر شدن ظرفیت خدمات بستری استان شرایط دشواری برای خود و کادر درمانی ایجاد نکنند.

وی بیان داشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور به 32 درصد رسیده است که این آمار از لحاظ مدیریت اپیدمی کرونا بسیار ناچیز و هشدار دهنده است. هر چند که این شاخص در استان مرکزی از میانگین کشوری بالاتر است، اما انتظار می‌رود که رعایت مسائل بهداشتی بیشتر از وضعیت فعلی باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز