خبرگزاری کار ایران

رئیس علوم پزشکی اردبیل خبر داد:

بستری بیش از هزار بیمار کرونایی در هفته / ثبت 10 فوتی کرونایی در شبانه روز گذشته در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۲۲۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری 151 بیمار جدید کرونایی و جان باختن 10 نفر در شبانه روز گذشته در استان خبر داد.

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان را بحرانی دانست و گفت: متاسفانه در پی کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، شیوع بیماری کرونا شدت گرفته به طوریکه بیش از یک هزار نفر در طول یک هفته در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

وی افزود: متاسفانه در شبانه روز گذشته 151 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان ها بستری شده اند که به علت کمبود تخت های بیمارستانی تعداد 128 بیمار با بهبودی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شده اند؛ در مدت یاد شده 10 فوتی کرونایی نیز از سطح استان گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: در حال حاضر 806 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد وضعیت 100 بیمار وخیم گزارش شده که در بخش های آی سی یو تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

حبیب زاده در رابطه با آخرین آمار تزریق واکسن‌های کرونا در استان نیز بیان کرد: در نوبت اول برای 251 هزار و 770 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 55 هزار و 690  نفر در برابر کرونا واکسینه شده اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 307 هزار و 460 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

وی درباره رنگبندی شهرهای استان بر اساس وضعیت شیوع کرونا اذعان کرد: بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستانهای بیله سوار، نیر، نمین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز