خبرگزاری کار ایران

فرماندار اردبیل در گفت‌و‌گو با ایلنا :

نباید سهل‌انگاری برخی از عزاداران باعث خنثی شدن اثر تعطیلی‌ها شود/ عزاداری‌ها به جولانگاه کرونا تبدیل نشوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۱۸۰

فرماندار شهرستان اردبیل گفت: با توجه به وضعیت بحرانی کرونا در اردبیل، بسیاری از مراسمات و اجتماعات عزاداری لغو شد.

مسعود امامی یگانه فرماندار اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: اردبیل از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت بحرانی قرار دارد که البته امیدواریم اعمال محدودیت ها منجر به کاهش مبتلایان به این بیماری شود.

وی افزود: مبنای اعمال محدودیت ها خروج از وضعیت بحرانی کرونا بوده لذا در این میان نباید سهل انگاری برخی از عزاداران باعث خنثی شدن اثرات تعطیلی ها شود.

فرماندار اردبیل گفت: متاسفانه در روز گذشته شاهد دسته گردانی در برخی از محلات بوده ایم؛ لذا از ریش سفیدان و مسئولان دسته های عزاداری خواستاریم به قوانین احترام گذاشته و از ادامه این برنامه ها جلوگیری کنند تا این عزاداری ها به جولانگاه کرونا تبدیل نشوند.

امامی یگانه گفت: عزاداری ها باید بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی و صرفا در فضای باز انجام شود تا از این موج خطرناک کرونا عبور کنیم.

وی گفت: البته بی توجهی برخی از عزاداران را نباید به حساب عموم عزاداران گذاشت؛ لذا در این خصوص از عزاداران حسینی درخواست می شود یکدیگر را نسبت به توصیه رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مراسمات سفارش کنند.

فرماندار اردبیل از لغو بسیاری از برنامه های محرم در شهرستان خبر داد و گفت: به دلیل وضعیت بحرانی کرونا، امسال مراسماتی از قبیل اجتماع تاسوعا و عاشورای حسینی، برنامه های شبیه خوانی، دسته روی و دسته گردانی، شمع گردانی و نماز ظهر عاشورا لغو شده است.

امامی یگانه افزود: طبق تاکیدات دین مبین اسلام مبنی بر اینکه نجات یک فرد نجات کل جامعه است؛ انتظار داریم عزاداران گرامی و مردم اردبیل در رعایت شیوه نامه های بهداشتی همت ویژه داشته باشند تا خدای ناکرده این مراسمات موجب بستری و فوت همشهریان نشود و دستاویزی برای رسانه های معاند غربی نباشد.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز