خبرگزاری کار ایران

لیست هزینه‌ها و عملکرد مالی شورای شهر سبزوار در اختیار مردم قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۸۲۲

در هفتمین جلسه علنی شورای شهر سبزوار، طرح شفافیت مالی و هزینه های این شورا با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امین الله مظلوم رئیس شورای شهر سبزوار با اشاره به اهمیت طرح مصوب شده گفت: طرح شفافیت به معنی عدم شفافیت در شورای قبلی نیست بلکه این خواست و مطالبه مردمی است که عزم ما را برای تصویب این طرح بیشتر کرده است. اگر قرار است شهرداری عملکردی شفاف زیر نظر شورا داشته باشد ابتدا باید خود شورای شهر شفافیت را آغاز کند.

علی ارغیانی نایب رئیس شورای شهر نیز در ابتدای جلسه با برشمردن موارد اهمیت این طرح تصریح کرد: منطق قانون اساسی، حق دسترسی آزاد شهروندان به ساز و کار صورت گرفته در شورای شهر، اطلاع رسانی عمومی، افزایش حس مسئولیت پذیری اعضا در قبال رای مردم و پاسخ به مطالبات عمومی از جمله مهم ترین موارد برای تصویب هر چه سریع تر طرح شفافیت بوده است و از این پس تاریخ و ساعات جلسه های علنی، چکیده مسائل و موضوعات در شورای شهر، مخالفان و موافقان طرح ها و لیست هزینه ها و عملکرد مالی شورا و اعضا در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. 

طبق طرح تصویب شده مقرر شد تمامی جلسات شورای شهر به صورت زنده از صفحه رسمی شورا پخش شود. اعضا همچنین با پخش زنده برخی از جلسات خاص با رای دو سوم از اعضا به صورت پخش کامل یا بخشی از آن موافقت کردند.

همچنین در جلسه علنی برگزار شده ابراهیم ابراهیم نژاد و غلامعلی صبوری زاده اعضای شورای شهر از همکاران خود خواستند اموال واقعی خود را که از طریق مراجع قانونی و رسمی قابل استناد است را اعلام کنند.

اعضای شورا نیز با ذکر این مطلب که اصل شفافیت صرفا اعلام مایملک نیست اذعان کردند: مردم باید در تمامی موارد و موضوعات شفافیت را احساس کنند چرا که  شفافیت اموال تنها جزئی از طرح مصوب است و تمامی تلاش و همت  اعضا در جهت شفاف سازی به کار گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز