خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خراسان رضوی خبر می دهد؛

قوچان فاقد دستگاه سیتی اسکن دولتی است/ کمبود شدید نیروی انسانی و تجهیزات درمانی در این شهر

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۷۴۴

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان با بیان اینکه در بیمارستان موسی بن جعفر قوچان دستگاه سیتی اسکن نداریم و همین دستگاه موجود نیز از طریق یکی از شرکت‌ها، به صورت اجاره ای در اختیار است ، اعلام کرد : روزانه در بیمارستان بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ سیتی انجام می‌شود که خارج از توان دستگاه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با اوج گیری پیک پنجم کرونا در کشور، بیمارستان موسی بن جعفر قوچان نیز مملو از بیماران کرونایی شده و رکورد خود را در پذیرش بیمار شکسته است و تا به امروز ۱۱۵ بیمار کرونایی را در بیمارستان ۱۲۶ تخته خوابی پذیرش و بستری کرده اند.

فرشید فتحی مقدم رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان با بیان این نکته که متاسفانه وضعیت کرونا در قوچان به بدترین شکل ممکن از زمان شیوع این بیماری، رسیده است، گفت: در حال حاضر از ۱۴۰ تخت فعال در بیمارستان، ۱۱۵ تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافته است و ۴۰ نفر هم در اورژانس در انتظار تخت خالی هستند. 

وی همچنین با اشاره به اینکه فشار زیادی بر روی کادر درمان است و تنها در یک هفته ۴۷ نفر از کادر درمان شهرستان قوچان به کرونا مبتلا شدند، عنوان کرد : تا کنون ۴۵۶ نفر از کادر درمان قوچان به این بیماری مبتلا و یک نفر نیز به شهادت رسیده است.

فتحی مقدم ادامه داد: متاسفانه مردم تلاشها و زحمات مخلصانه کادر درمان را با عادی انگاری، کم توجهی مردم و عوم رعایت پروتکل های بهداشتی، نه تنها بی اثر می‌کنند بلکه باعث فرسودگی و خستگی کادر درمان نیز می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در قوچان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها راه مقابله با این بیماری پیشگیری و عدم ابتلا و نیز واکسیناسیون عمومی در زمان معین است که خوشبختانه در قوچان با شروع واکسیناسیون روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر واکسینه شده اند و در حال حاضر نیز دپوی خوبی را از واکسیناسیون عمومی داریم.

وی با یادآوری اینکه در مرحله نخست ۳۰ هزار دز واکسن دریافت کرده ایم گفت: در مرحله دوم تاکنون ۱۴ هزار نفر واکسینه شده اند و نیز با تمهیدات اندیشیده شده و همکاری مسئولان، تخصیص واکسن لازم برای ایام تعطیلی، پیش بینی شده است.

فرشید فتحی مقدم با اعلام این مهم که دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان دومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در قوچان شروع به کار می‌کند، تاکید کرد: بنا داریم با همکاری شهرک صنعتی یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون دیگر، جهت تزریق واکسن به کارگران قوچانی را در این محل زاه اندازی نماییم که قطعا تاثیر بسزایی در تسریع واکسیناسیون خواهد داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان با تاکید بر این مطلب که قوچان از کمبود شدید نیروی انسانی رنج می‌برد که این موضوع گاهی موجب نارضایتی مردم و بیماران شده است و ما برای کنترل جو مجبور به کمک گرفتن از نیروانتظامی شده ایم، افزود: در حال حاضر حداقل ۳۰ نیروی پرستار، ۲۰ نیروی خدماتی و کمک بهیار در بیمارستان قوچان نیاز داریم که ورود افراد داوطلب و نیروهای جهادی می‌تواند، بخشی از این کمبود ها را جبران کند. 

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که ما در بیمارستان موسی بن جعفر قوچان دستگاه سیتی اسکن نداریم و همین دستگاه موجود نیز اجاره ای است، اذعان داشت: روزانه در بیمارستان بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ سیتی انجام می‌شود که خارج از توان دستگاه است. 

فتحی مقدم همچنین در این باره اضافه کرد: در بیمارستان قوچان مجبور شده ایم تا با تقویت آزمایشگاه بیشتر از این روش بجای سیتی اسکن استفاده نماییم و این در حالیست که در مرکز کرونا ما تنها دو پزشک حاضر، روزانه ۴۰۰ بیمار را ویزیت می کنند. 

وی با اشاره به کمبود اقلام دارویی در تمامی کشور، اظهار داشت: خوشبختانه با پیش بینی های انجام گرفته اکنون جز در مواردی و آن هم بصورت مقطعی، هیچ گونه کمبود دارویی در شهرستان قوچان نداشته ایم، اما با در نظر گرفتن شرایط موجود و نیز ورود بیماران شهرهای مجاور به قوچان جهت تهیه دارو، باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا در روزهای آینده با کمبود اقلام دارویی مواجه نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز