خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد استان اردبیل:

ضرورت اخذ تائیدیه ایمنی برای آسانسورها / اعتبار گواهی‌نامه‌ بازرسی آسانسور یک سال است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۲۸۴

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بر ضرورت اخذ تائیدیه ایمنی برای آسانسورها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، هاشم علایی با اشاره به اجباری بودن استاندارد آسانسورهای برقی در مرحله اولیه و ادواری تصریح کرد: پس از نصب آسانسورها توسط شرکت‌های نصاب مجاز دارای پروانه معتبر طراحی و مونتاژ آسانسور، مدارک و مشخصات مربوطه در سامانه «مدیریت بازرسی آسانسور» بارگزاری و به یکی از شرکت ها ی بازرسی فنی تائید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران ارجاع می‌شود .

علایی افزود: برای اخذ تائیدیه ایمنی ادواری آسانسورها، پس از درخواست مالکین یا بهره برداران و اظهار توسط شرکت‌های طراحی و مونتاژ یا شرکت‌های بازرسی فنی تائید صلاحیت شده، در سامانه مزبور بازرسی فنی اسانسورها انجام می گیرد. 

علایی با اشاره به نظارت کارشناسان استاندارد برعملکرد شرکت های بازرسی خاطر نشان کرد:  اعتبار گواهی نامه‌های بازرسی آسانسور یک سال است و بهره برداران آسانسور بایستی ضمن انجام امور مربوط به پوشش بیمه مسئولیت حرفه‌ای، جهت سرویس و نگهداری آسانسورهای خود با یکی از شرکت‌های دارای پروانه معتبر طراحی و مونتاژ آسانسور عقد قرارداد کرده و قبل از انقضاء اعتبار گواهی نامه ها، نسبت به بازرسی ادواری آسانسور های خود اقدام و گواهی نامه تائید ایمنی از سوی شرکت های بازرسی فنی تائید صلاحیت شده، دریافت کنند. 

مدیرکل استاندارد استان اردبیل ضمن تاکید براهمیت استاندارد سازی آسانسورها بیان کرد: کارفرمایان پروژه های عمرانی و ساختمانی موظف هستند برای نصب اسانسور ها  فقط با شرکت‌های دارای پروانه معتبرطراحی و مونتاژ آسانسور از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرارداد منعقد کنند. 

وی در ادامه این موضوع را نیز یادآور شد که صدور پایان کار در شهرداری‌ها منوط به دریافت گواهی نامه تائیدیه ایمنی اولیه آسانسور و نامه اداره کل استاندارد استان است. 

به گفته  علایی در صورت انقضاء اعتبار تائیدیه ایمنی آسانسور مسئولیت مستقیم هرگونه حوادث و سوانح احتمالی بر عهده شرکت های سرویس و نگهداری مجاز طرف قرار داد و مالکین ، یابهره برداران ، مدیران ساختمان های مزبور است.

عضو شورای اداری استان در پایان گفت: مردم می‌توانند در صورت نارضایتی از کیفیت، عملکرد و یا ایمنی آسانسورهای نصب شده توسط شرکت‌های مورد تایید، مراتب را به صورت کتبی به اداره کل استاندارد استان اردبیل منعکس کرده و یا با شماره تلفن گویای 1517 و تلفن های 8 -33741157 تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز