خبرگزاری کار ایران

مشهد همزمان با ماه محرم سیاه پوش می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۲۱۹

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، از سیاهپوش شدن این کلانشهر همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ایام شهادت سید الشهدا(ع) و یاران وفادارش، امسال نیز همانند سال های گذشته، اقدامات ویژه‌ای در راستای آماده سازی شهر برای عزاداری ایام شهادت امام حسین(ع) در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و تلاش شده است تا خدمات مطلوبی به زائران و مجاوران حریم قدسی رضوی ارائه شود.

وی افزود: در همین راستا، حدود ۱۳۰۰ عدد از پرچم های نصب شده در میادین و عرشه پل های سطح شهر به رنگ مشکی درآمده و به منظور سیاه پوش نمودن فضاهای شهری، طرح های مناسبتی ایام محرم، در بیش از ۶۵۰ عدد از بیلبوردها و استرابرد های نصب شده در نقاط مختلف شهر مشهد، اکران خواهد شد.

یعقوبی ادامه داد: همچنین در این ایام بیش از ۳۴۰ عدد از سازه های مناسبتی مستقر در نقاط پر تردد شهری در اختیار هیئت‌های مذهبی و شهروندان قرار دارد و هیئات مذهبی می تواند از این سازه ها به منظور اطلاع رسانی مراسمات و ویژه برنامه های مذهبی ایام محرم استفاده کنند.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: در این ایام، معابر منتهی به حرم مطهر رضوی به صورت ویژه تنظیف و شستشو خواهد شد و بر اساس هماهنگی های صورت گرفته و در راستای خدمت رسانی مطلوب به زائران و مجاوران حریم رضوی در دهه اول ماه محرم، پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر به صورت شبانه‌روزی فعال خواهند بود و اقدامات لازم به منظور افزایش خدمات دهی ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری در این ایام صورت پذیرفته است.

یعقوبی خاطرنشان کرد:  در محرم امسال، ۸۲ المان مناسبتی نیز در سطح شهر جانمایی خواهد شد و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و تاکید بر برنامه های اجرایی در فضای مجازی، ویژه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی متنوعی در سطح مناطق ۱۳ گانه، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز