خبرگزاری کار ایران

شهر جدید سهند به شبکه شهرهای سالم جهان پیوست

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۱۰۶

فرماندار اسکو گفت: سهند به عنوان اولین شهر سالم ایران به شبکه شهرهای سالم جهان پیوست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اسکو، بابک رضی منش در جمع خبرنگاران، گفت: بسیار خوشحال و خرسندیم که نتیجه شش سال تلاش و پیگیری مسئولان شهرستان، مردم سهند و سازمان‌های مردم نهاد در اجرای برنامه شهر سالم سهند به ثمر نشست و سهند به عنوان پانزدهمین شهر سالم منطقه مدیترانه شرقی و نخستین شهر جمهوری اسلامی ایران به شبکه شهر های سالم جهان پیوست.

وی با بیان این‌که پروژه شهر سالم یک رویکرد و یک برنامه جامع و تدوام یک جنبش جهانی برای رسیدن به توسعه سلامت در ابعاد مختلف آن است،  خاطرنشان کرد: برنامه شهر سالم سهند از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و تلاش کردیم تا این شهر از رهگذر اقدامات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به شاخص‌های توسعه و در یک کلمه، توسعه پایدار با هدف کاهش فقر و نابرابری، عدالت اجتماعی و افزایش کیفیت زندگی برسد.

وی با اشاره به زمان آغاز برنامه شهر سالم سهند که با مشارکت ۱۸ دستگاه اجرایی، شش تشکل مردم نهاد همراه بود، افزود: اقدامات سهند به صورت مستمر توسط مسئولان و کارشناسان برجسته سازمان بهداشت جهانی مورد ارزیابی قرار گرفته است که آخرین ارزیابی و جمع بندی اقدامات برنامه شهر سالم سهند در خرداد ماه سال جاری بود.

رضی منش که خود ناظر عالی برنامه شهر سالم سهند نیز هست، از صدور گواهی الحاق سهند به جوامع سالم جهان توسط سازمان بهداشت جهانی خبر داد و افزود: مراسم اعطای گواهی الحاق شهر جدید سهند به عنوان پانزدهیمن شهر سالم جهان طی روزهای آتی در تهران با حضور وزیر بهداشت و درمان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با تشریح برنامه‌های این مراسم، گفت: مراسم به صورت ویدئو کنفرانس با سازمان بهداشت جهانی آغاز خواهد شد و در این مراسم وزیر بهداشت و درمان کشورمان و فرماندار شهرستان اسکو سخنرانی خواهند کرد.

وی با بیان این‌که اجرای این برنامه نتیجه یک کار جمعی و تلاش همه دست اندرکاران از جمله دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دبیرخانه‌های علمی و اجرایی، کمیته‌های تخصصی، سازمان‌های مردم نهاد و در نهایت نتیجه همدلی مردم و مسئولان سهند است، افزود: بر خود وظیفه می‌دانم که این موفقیت ارزشمند را خدمت پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز که با حمایت‌های ویژه، زمینه این موفیقت را مهیا کردند تبریک عرض کرده و مراتب تقدیر و تشکر خود را ابراز کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز