خبرگزاری کار ایران

ابتلای بیش از ۵۳۵ هزار نفر به کرونا در فارس/کل تخت‌ها در فارس اشغال بیماران کرونایی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۷۴۲

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان فارس، بیش از ۵۳۵ هزار نفر از شهروندان ساکن در این استان، به کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش ایلنا عبدالرسول همتی در جلسه ارائه آخرین آمار شیوع کروناویروس در استان فارس، با بیان اینکه تاکنون، بیش از ۳۵۵ هزار و۹۵۹ نفر در فارس به این بیماری مبتلا شده‌اند، گفت: خوشبختانه طی این مدت ۳۱۱ هزار و ۶۸۲ نفر از کل بیماران مبتلا به کرونا در فارس بهبود یافته‌اند.

همتی با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۱۱۰ هزار و ۷۹۴ تست تشخیصی مولکولی منجر به شناسایی ۳۳۱ هزار و ۴۹۲ بیمار مثبت و ۱۳۱ هزار و ۴۹ مورد تست سریع منتهی به شناسایی ۲۴ هزار و ۴۶۷ بیمار مثبت در فارس شده ‌است، گفت: متاسفانه با جان باختن ۱۶ بیمار دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس، جمع قربانیان کروناویروس در فارس به ۵۳۵۵ نفر رسیده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اکنون ۴۱۸۴ بیمار در استان فارس بستری هستند که از این تعداد ۳۴۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

کل تخت‌ها در فارس اشغال بیماران کرونایی است

این مقام مسئول در علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس و فوت ناشی از آن، گفت: تمام تخت های بخش های کووید۱۹ بیمارستان های دولتی، خصوصی و پشتیبان تکمیل شده و بیماران بسیاری در لیست انتظار بستری قرار دارند، بنابراین با توجه به شدت سرایت پذیری بالای کرونای دلتای هندی، راهی جز رعایت جدی پروتکل های بهداشتی نداریم.

همتی با بیان اینکه تاکنون ۹۵۹ هزار دوز واکسن علیه بیماری کووید۱۹ به مردم فارس تزریق شد، افزود: در حال حاضر علاوه بر تزریق واکسن به گروه های در معرض خطر، افراد بالای ۵۱ سال نیز در برابر این بیماری واکسینه می شوند.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: کرونا دلتا به مراتب خطرناک تر از سوش های قبلی است که به راحتی می تواند خانواده ها را درگیر کند و ضرورت دارد تمام مردم استان اعم از افرادی که واکسینه شدند و یا در نوبت های واکسیناسیون قرار دارند، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از دورهمی های خانوادگی و ترددهای غیر ضروری، دوری از مراسم های عقد، عروسی و ترحیم را جدی بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز