خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم نامه آبفا و اداره امور عشایر استان اصفهان درباره آبرسانی پایدار در چادگان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۰۸۹

تفاهم نامه مشارکت در ایجاد و تکمیل تاسیسات آبرسانی مناطق عشایرنشین کوگانک شهرستان چادگان به امضای مدیران ارشد آبفا و اداره کل امور عشایر استان اصفهان رسید.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مدیرعامل آبفای استان اصفهان در آیین امضای این تفاهم نامه با بیان این که پس از یکپارچه سازی شرکت های آب وفاضلاب شهری و روستایی فاصله خدمات رسانی به روستائیان از لحاظ کمی و کیفی رو به کاهش است اظهار داشت: یکی از دغدغه های آبفای اصفهان چگونگی خدمات رسانی مطلوب به عشایر زحمت کش در استان است.

هاشم امینی اعلام کرد: آبفای استان اصفهان در شهرستان هایفریدونشهر،سمیرم، چادگان و جرقویه که سکونتگاه عشایر است، زیرساخت های لازم را برای دسترسی این قشر مولد اقتصادی به آب شرب سالم و بهداشتی در دستور کار قرار داده است .

وی با اشاره به  ارتقا سطح خدمات آبفای اصفهان  به عشایر تصریح کرد:در سکونتگاه های عشایر در استان حداقل باید یک شیر برداشت آب نصب شده باشد تا دسترسی این قشر به آب شرب سالم و بهداشتی به راحتی صورت گیرد.

درادامه این مراسم مدیرکل امور عشایر استان اصفهان  به نقش اقتصادی جامعه عشایری در چند دهه گذشته پرداخت و گفت: به رغم نقش عشایر در توسعه اقتصادی کشور، سهم آنان در برخورداری از خدمات، مناسب نبوده است و  عشایر خواهاندسترسی پایدار به آب، راه، سوخت و بهداشت هستند.

مختاراسفندیاری گفت: در یک سال گذشته با یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، نهایت همکاری در زمینه خدمات رسانی آبفا به عشایر در سطح استان صورت گرفته است. 

این تفاهم نامه را هاشم امینی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و مختار اسفندیاری مدیرکل امور عشایر امضا کردند.

بر اساس این تفاهم نامه با صرف هزینه ای بالغ بر 72 میلیارد ریال و اجرای 33 هزار و 500 متر خط انتقال با قطرهای مختلف، احداث یک مخزن بتونی با ظرفیت 100 متر مکعب، یک مخزن 20 متر مکعبی کامپوزیتیو حفر و تجهیز یک حلقه چاه، آب شرب پایدار جمعیتی بالغ بر 1420 نفر از عشایر و روستائیان مناطق کوگانک و مجتمع های آبرسانی روستایی دولت آباد ها،خرسانک ها و حرمانک ها در شهرستان چادگان تامین می شود.

این طرح قرار است در مدت سه سال وبا مشارکت 68 درصدی شرکت آب و فاضلاب و 32 درصدی اداره کل امور عشایر استان اصفهان اجرا شود .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز