خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان مطرح کرد؛

شهرداری‌ها در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها قانون را دور می زنند/ شهرداری دامغان به تعهداتش عمل کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۱۳۲

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان ضمن بیان اینکه توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یک عزم همگانی را می‌طلبد اظهار کرد: اکثر شهرداری ها به نوعی قانون را دور می زنند و سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی را از درآمد واقعی خود پرداخت نمی کنند.

به گزارش ایلنا از سمنان، محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: توجه به مطالعه و کتاب و کتاب خوانی از راه های مهم توسعه فرهنگی جوامع امروز بشری است.
 
طاهریان افزود: هرگاه که کتاب در دسترس مردم قرارگرفته و بهره ‌مندی از آن به شکل آسان تری انجام یافته، خواننده خود را نیز پیدا کرده است؛ چرا که لذت کتابخوانی و کشف فضا‌های تازه، همواره برای همگان جذابیت داشته است.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی سمنان یادآور شد: قانون گذار به صراحت گفته است که شهرداری ها موظفند حداقل نیم درصد از درآمدشان را به کتابخانه های عمومی اختصاص دهند که اکثر شهرداری ها از پرداخت همین حداقل نیز امتناع می کنند.
 
وی ضمن گلایه از شهرداری دامغان در عدم پرداخت به موقع و مشخص شده سهم قانونی کتابخانه ها ادامه داد: از اصلی ترین اهداف جشنواره رضوی آشنایی شهروندان با اهل بیت و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

طاهریان خواستار افزایش اعتبار تملک دارایی ها شد و گفت: مساعدت بیش از پیش فرمانداران در افزایش تخصیص اعتبارات این حوزه به عنوان روسای انجمن کتابخانه های عمومی می تواند کمک شایانی در ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی داشته باشد.

 
مدیرکل کتابخانه های عمومی سمنان تصریح کرد: اعتبارات تملک دارایی کتابخانه های عمومی دامغان در سال 99 یکصد میلیون تومان بود که 50 میلیون تومان تخصیص یافت.
 
طاهریان از فعال نبودن انجمن خیرین کتابخانه ساز استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: بودجه مناطق محروم استانداری در سال گذشته 128 میلیون تومان بود که جذب شد.
 
وی خواستار تخصیص اعتبار متوازن درخور شهرستان دامغان شد و ادامه داد: از این محل اعتبارات، سال گذشته 500 میلیون تومان به شهرستان گرمسار اختصاص یافت.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی گفت: کتابخانه مرکزی دامغان در سال 1345 ساخته شده است که از نظر ساخت بنا فرسوده و مستهلک شده است و از شهرداری و شورای شهر درخواست می شود با واگذاری زمین مناسب شرایط ساخت کتابخانه جامع و بروز را فراهم نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز