خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز خبر داد:

افتتاح پیاده راه استاد شجریان و پیاده راه سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۹۲۱

شــهردار شــیراز با اشــاره به دلیل اجراى پروژه هایى همچون پیاده راه ســلامت اســتاد شــجریان در این منطقه، گفت: در تمام مناطق شــیراز چنین پروژه هایى اجرایى شده است و اگر سرعت این اقدامات ادامه داشته باشد پروژه 12 هکتارى چنار راهدار نیز با تمام امکانات در جنوبى ترین نقطه شــیراز در میانــرود و در کنــار رودخانه اجرایى خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حیدر اسکندرپور در آیین افتتــاح پروژه‌هاى منطقه شــش شــهردارى شــیراز افزود: بعد از بولوار تخت جمشید، پروژهاى اجرایــى مى‌شــود که با قیــاس از 18 پروژه در 18 کشــور طراحى و 25 درصد آن اجرایى شده است که قابل مقایسه با پروژه پارک سلامت بعثت نخواهد بود؛ زیراکه فرصت استفاده براى تمام اعضاى خانواده در آن دیده شده است.

وى با اشــاره به اینکه شــهردارى نقاط جنوبى شهر را نیــز مورد توجه قرار داده، عنوان کــرد: در مناطقى همچون ده پیاله نیز یک پارک سلامت چهار هکتارى با تمام امکانات در حال اجرایى شدن است.

وى متذکر شــد: عدالــت در اجراى پــروژه ها در تمام مناطق رعایت شــده و توزیع فضاها در کل شهر عادلانه بوده اســت.

 اســکندرپور با بیان اینکه تیم جوان معمار در منطقه شــش باعث خلق چنین پروژه هایى شــده، عنوان کرد: تیم جدید شــهردارى و شــوراى شــهر حضور جوانان را غنیمت بشــمارند، چــرا که ایــن جوانان هســتند که تحــول ایجاد مى‌کنند.

 شــهردار شــیراز خاطرنشــان کرد: کار انجام شــده در بافت تاریخى در چهل ســال گذشته بى‌ســابقه بوده است و تاسیسات در این مناطق با کمک دستگاه‌هاى خدمات رسان به روز شــده و سپس به سمت احیاء، مرمت و بهسازى گذرها و محــلات تاریخى رفتیم که بعد از کرونا بافت تاریخى و بعد حافظیه و سعدیه مقصد گردشگران خارجى خواهد بود.

وى ادامه داد: پیش از این بافت تاریخى خجالت آور بود و باید براى گردشــگران بزک مى شــد، اما امروز باعث افتخار اســت، چون بافت تاریخى قابل مقایسه با بافت امروزى دیگر شهرها است و این ماحصل استفاده تیم جوان است.

اســکندرپور با اشــاره به ارائه گزارش عملکرد در پایان دوره خود، اظهار کرد: شــیراز در حــوزه هاى متفاوت داراى یک مکتب اســت که فراموش شده بود؛ شــیراز مرکز فلسفه ایران اســت و سابقه درخشــان در حوزه هاى هنرى مختلف دارد کــه مورد غفلــت قرار گرفته بود و ما ســعى کردیم این مکتب را احیاء کنیم.

شهردار شــیراز اعلام کرد: 50 جلد کتاب در این راستا منتشر شد و 12 قطعه موسیقى به عنوان راه شیراز باز تولید و عرضه شد، تمام نویسندگان مشهور شیراز دعوت به همکارى شدند و ماحصل همکارى این مجموعه کتاب شد.

وى با توصیه شــهروندان به خواندن کتاب «شیراز شعر شهر را بخوانید»، گفت: شیراز با هر معیارى یکى از مهمترین نمونه هاى کوشش ایرانیان براى تجسم بهشت بر روى زمین بوده اســت، پرتویــى از نظم باطنى عالم کبیر که بر ســر بى نظمى آدم صغیر سایه افکنده است.

اسکندرپور با اشاره به متونى که در مورد شیراز در کتب قدیمى و جدید بیان شــده است، افزود: بناها بین آدم و عالم دیوار نمیکشــد، به کوى و برزن و به رفتار آدم ها آهنگ مى دهد و شــهر تبدیل به دیوان شعر مى شود و هر محله ساکت شهر آن را مى خواند، شیراز بلندترین شعر حافظ است.  

شــهردار شــیراز با بیان اینکه در گذشته ادامه طبیعت کیفیت زندگى خانگى بوده اســت، خاطرنشان کرد: شهرهاى امــروز کیفیت را فراموش کردند و شــهر فقط به فضاى تردد بین پلاک ها تقلیل یافته اســت، شهرسازى در دوران جدید به خیابان مشــى فروکاسته شده و این شهرها دیگر نشانى از بهشت ندارند.

وى گفت: مدیریت شــهرى مکالمه مداوم با جان و روح شــهر است و دومین کیفیت در فضا است و راز گمشده ما در عدم رضایت مردم از پروژه ها است، کیفیت حضور در شهر را فضاهاى مکــث، آرامش و تنفس و گفت وگو مانند این پروژه ها مى سازند.

اســکندرپور با بیان اینکه بزرگترین شــاهراه این است که حیات شــهروندان در پروژه‌ها جارى شــود، افزود: شهرى که کلید آن را تحویل گرفتم، چون گارگاه عظیم ســاختمانى ناتمام و به دور از مفهوم شــیراز در حال تشکیل بود، رسالت شهرى توازن بین ارزش‌هاى تاریخى و توسعه آنها است.

شهردار شیراز بیان کرد: شهر مى‌تواند وسعت پیدا کند و توانمند شــود، اما شهریت و اصالت منحصر بفرد آن صدمه ببیند، توســعه شهرى یعنى به شیراز بودن شیراز افزوده شود، همان شــعار شیراز باید مثل شیراز باشد، توسعه شهرى نباید شیراز را متفاوت کند.

وى تاکید کرد: شــیراز لهجه خود و عطر و طعم خاص خود را دارد و گســتره سبز و نارنجى شیراز است که مسافران شــیراز را تحسین مى کنند و هر اقدامى در جهت حذف این مولفه ها باشــد مذموم اســت و آن را به سمت زوال مى برد، حضور شــهروند در فضاهاى شــهر در هر مقیاســى فرآیندى مستمر از یادگیرى یاددهى است.

اســکندرپور افزود: ابراز این کار در شیراز به وفور یافت مى شودو شیرازگاهى فقط آیینه اى براى بازتاب داشته هاى آن اســت، شــهروندان باید در خیابان هاى درجه یک شیراز زیبایى ها را با پاى پیاده ببیند و باید از ســیطره ماشــین باز ستانده شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز