خبرگزاری کار ایران

ورزش و محیط‌زیست پیوستگی دارند؛

ابتکار: امیدوارم تیم‌ملی انتقال‌دهنده فرهنگ و طبیعت زیستی ایران باشد

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۶۹۴

فیفا برای اولین بار پذیرفت نمادی از تنوع زیستی کشورها بر روی پیراهن تیم‌های ملی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی نقش ببندد. فوتبال و محیط زیست با هم ارتباط دارند و ورزشکاران می‌توانند عامل پیامی مهم برای محیط زیست باشند.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: امیدوارم تیم ملی در کنار یک بازی خوب و موفقیت چشمگیر در جام‌جهانی انتقال‌دهنده فرهنگ ایرانی و طبیعت زیستی ورزشکاران ایرانی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در نشست خبری با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: بیش از یک دهه است که کمیته بین‌المللی المپیک شاخه‌ای را به نام ورزش و محیط زیست تاسیس کرده که اهداف فراوان زیست محیطی را دنبال می‌کند، این به دلیل این است که ورزش و محیط زیست با هم پیوستگی دارند، مثلا پاکیزگی هوا بر سلامت و موفقیت ورزشکاران نقش موثری دارد، اما آلودگی هوا یکی از عوامل بازدارنده برای ورزشکاران است.

وی افزود: از جهاتی دیگر ورزش پیوند جدی با مسائل زیست محیطی دارد، از این رو همکاری ورزشکاران با محیط زیست همواره مد نظر عالی‌ترین سطوح ورزشی جهان و به ویژه کمیته بین‌المللی المپیک است.

وی در مورد طرح یوزپلنگ ایرانی بر روی پیراهن بازیکنان تیم ملی فوتبال گفت: این فرصت بسیار خوبی بود که از سوی فعالان محیط‌ زیست، NGOهای مردم نهاد، هنرمندان و سایر دوستداران محیط زیست خلق شد و سازمان محیط زیست تنها نقش حمایتی در این زمینه بر عهده دارد.

وی با اشاره به برخی جو سازی‌ها در مورد اصالت یوزپلنگ ایرانی نقش بسته شده بر روی پیراهن‌ بازیکنان تیم ملی نیز خاطرنشان کرد: یوزپلنگ ایرانی بسیار شبیه یوزپلنگی آسیایی و افریقایی است و تنها در برخی موارد جزئی با هم تفاوت دارند، اما مهم رساندن پیام جهانی بود که همه باید از این پیام جهانی حمایت کنند.

وی در مورد استقبال‌فیفا از چاپ‌ گونه‌های زیستی کشورهای مختلف بر روی پیراهن‌های تیم‌های حاضر در جام جهانی نیز افزود: فیفا برای اولین بار است که پذیرفته نمادی از تنوع زیستی کشورها بر روی پیراهن تیم‌های ملی ۳۲ تیم حاضر در جام‌جهانی نقش ببندد. فوتبال و محیط زیست با هم ارتباط دارند و در این راستا ورزشکاران می‌توانند عامل پیامی مهم برای محیط زیست جهان باشند.

وی در ادامه متذکر شد: این کار یک کار نمادین است، اما روح آن فرهنگی است که امیدوارم در بازی‌های مهمی مانند جام‌جهانی این پیام به خوبی منتقل شود.

رئیس سازمان محیط زیست در پایان گفت: در نظر داریم در مسابقات مختلف بین‌المللی نیز از فرصت‌های پیش آمده استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز