خبرگزاری کار ایران

آغاز طرح پزشک خانواده در ۵ شهرستان استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۲۵۵

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : طرح نظام ارجاع شهری و پزشک خانواده به صورت پایلوت از امروز در ۵ شهرستان استان کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،امید قادری مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: دارندگان دفترچه‌های بیمه سلامت همگانی در شهرستان‌های صحنه، هرسین، کنگاور، سنقر و کلیایی و پاوه از امروز صرفاً از طریق تعریف پزشک خانواده و نظام ارجاع شهری می‌توانند شرایط بیمه‌ای دریافت خدمات پزشکی داشته باشند.

وی افزود: در این طرح مردم ساکن در پنج شهرستان مذکور برای دریافت هر گونه خدمات دارویی و پاراکلینیکی باید به پزشک خانواده در بخش خصوصی مراجعه کرده و با پرداخت ۶ هزار تومان ویزیت از خدمات دفترچه بیمه سلامت همگانی برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع شهری هم اکنون ۱۲۰ پزشک خانواده در این طرح مشارکت کرده اند که قرار است این تعداد تا ۲۰۰ پزشک افزایش یابد.

مدیرکل ببمه سلامت استان یادآور شد: هر پزشک خانواده در دو شیفت کاری تا هزار و ۵۰۰ نفر و در یک شیفت تا ۷۵۰ نفر را زیر پوشش دارد.

قادری اظهار داشت: بیمه شدگان می‌توانند با مراجعه به پنل شهروندی در سایت بیمه سلامت و وارد کردن کد ملی و شماره همراه از مشخصات پزشک خانواده خود مطلع شوند.

وی افزود: شهروندان و پزشکان می‌توانند سوالات خود را در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده با سامانه تلفنی ۱۶۶۶ در میان بگذارند.

مدیرکل بیمه سلامت گفت: هم اکنون ۳۱۰ هزار نفر در استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هستند که تا پیش از این در مطب‌های خصوصی پذیرش نشده و همین موضوع باعث نارضایتی مردم شده بود.

قادری خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در شهرستان‌های کرمانشاه، جوانرود، سرپلذهاب و اسلام آبادغرب نیز از هفته آینده آغاز می‌شود

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز